• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 5 آبان 1397
کد مطلب : 35510
+
-

دستگیری جاعل حرفه‌ای پیش از فروش گاراژ میلیاردی

دستگیری جاعل حرفه‌ای پیش از فروش گاراژ میلیاردی


جاعل حرفه‌ای پس از مرگ مالک گاراژ 10میلیارد تومانی در شمال تهران نقشه کشید با جعل مدارک و سند گاراژ آن را بفروشد اما در یک‌قدمی اجرای نقشه‌اش ناکام ماند.

به گزارش همشهری، مدتی قبل کارآگاهان پلیس آگاهی تهران به اطلاعاتی دست یافتند که از فعالیت یک جاعل حرفه‌ای در پایتخت حکایت داشت. مرد جاعل که از متهمان معروف اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی بود و پیش از این چندبار توسط کارآگاهان دستگیر شده بود، به‌تازگی از زندان آزاد شده و طبق بررسی‌های انجام شده، فعالیت مجرمانه خود را از سر گرفته بود.

کارآگاهان مخفیگاه و محل فعالیت این مرد را حوالی میدان ملت شناسایی کردند و سه‌شنبه هفته گذشته با دریافت دستور قضایی راهی آنجا شدند.

با دستگیری علیرضا 45ساله، مأموران به بازرسی مخفیگاه وی پرداختند و در آنجا با ده‌ها مهر جعلی مربوط به سازمان‌های مختلف ازجمله مهر دفاتر مقامات بلندپایه، مراکز مختلف نظامی، انتظامی، قضایی، اسناد رسمی، اتحادیه‌ها، اداره ثبت، وزارتخانه‌های مختلف، مراکز آموزشی مربوط به دانشگاه آزاد و آموزش و پرورش، بیمارستان‌ها و... مواجه شدند. همچنین در این محل اسناد جعلی زیادی که به طرز کاملا حرفه‌ای و با استفاده از این مهرها جعل شده بود، کشف شد.

اما در میان همه این اسناد، سند مالکیت جعلی یک گاراژ در منطقه زعفرانیه توجه کارآگاهان را جلب کرد. آنها در ادامه تحقیقات متوجه شدند که صاحب این گاراژ مدت‌ها قبل فوت کرده و جاعل حرفه‌ای با اطلاع از این موضوع تصمیم گرفته خودش را صاحب این ملک معرفی کرده و آن را بفروشد. تحقیقات کارآگاهان نشان داد که علیرضا با استفاده از تجهیزاتی که داشت، سند مالکیت این گاراژ را که دست‌کم 10میلیارد تومان ارزش داشت به نام خود جعل کرده و پس از آن با معرفی خود به‌عنوان صاحب ملک توانسته بود مشتری خوبی پیدا کند و در حال انجام مقدمات فروش گاراژ به مشتری‌اش بود که دستگیر شد.

به گفته سرهنگ جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران، این متهم آخرین‌بار اوایل سال‌جاری و به اتهام جعل اسناد دستگیر و روانه زندان شده بود که طبق بررسی‌های کارآگاهان به‌تازگی و با تأمین قرار قانونی از زندان آزاد شده و فعالیت مجرمانه خود را ازسر گرفته بود. کار اصلی او جعل سند و فروش اسناد جعلی به مشتریانش بود اما در این میان تصمیم گرفته بود گاراژ میلیاردی را نیز با استفاده از اسناد جعلی به‌فروش برساند که در نقشه‌اش ناکام ماند. به گفته وی، متهم در جریان بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد و برای ادامه تحقیقات در اختیار اداره 13پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید