• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 3 آبان 1397
کد مطلب : 35466
+
-

با مردم

   اربعین حسینی
با سلام. با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی، خوشا به سعادت زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) که توفیق پیاده‌روی و تشرف به مرقد مطهر، نورانی و ملکوتی این دردانه خلقت، نصیبشان شده است. از همه زائران التماس دعا داریم.
6263...0938

  درخواست از شهرداری منطقه 16
سلام. ترافیک شهری در چهارراه خزانه و تقاطع خیابان خزانه و بزرگراه بعثت همه‌روزه به‌دلیل تردد زیاد مسافران و خودروها برای شهروندان بسیار آزار‌دهنده شده است. متأسفانه چراغ قرمز طولانی در این چهارراه  به‌علت وجود پایانه مسافربری جنوب در خیابان بعثت و ترافیک دوطرفه در این خیابان به‌گونه‌ای است که عبور و مرور در این محور به سختی صورت می‌پذیرد. چرا پروژه مسیر دسترسی منتهی به خیابان بعثت مدت‌هاست بلاتکلیف مانده است؟ انتظار می‌رود مسئولان در شهرداری منطقه16 برای رفع بلاتکلیفی این پروژه اقدامی بکنند.
رضایی از ساکنان محله 

  تاوان سوءِ مدیریت‌ها
سلام، تقریبا هر روز در این ستون گلایه‌ای از بازنشستگان مطرح می‌شود و شوربختانه کمتر پاسخ یا واکنشی به درخواست‌های اغلب بحق عزیزانی که کهولت سن دست‌شان را از همه جا کوتاه کرده است، دریافت می‌شود. سؤال اینجاست که چرا مسئولین نسبت به وضعیت اقتصادی به‌ویژه گرانی و کاهش روزانه ارزش پول ملی که قدرت مالی مردم را نشانه گرفته خنثی عمل می‌کنند؟ اگر هست چرا هیچ‌گونه اثری از تقابل با آن ملموس نیست؟ اقشاری که درآمد ثابت دارند تا کی باید تاوان سوءِ‌مدیریت‌ها را در کشور بدهند؟
3359...0912

  ایمنی اردوهای دانش‌آموزی
سلام. درخصوص واژگونی سرویس مدرسه در خوزستان که خوشبختانه تلفات جانی نداشته گزارشی نوشته بودید. به‌نظرم رسید این نکته را به مسئولان در آموزش و پرورش به‌خصوص مدیران مدارس یادآوری کنم که برای اعزام دانش‌آموزان به کلیه اردوها،  اعم از آموزشی،  تربیتی و فرهنگی رعایت بالاترین کیفیت‌ها و استانداردهای لازم مورد توجه قرار گیرد و در اردوهای بین‌شهری از سرویس مدارس استفاده نکنند. چون ایمنی سفر نباید فدای کمبود هزینه‌ها شود.
مقدم از تهران

  آلودگی صوتی ضایعاتی‌ها
سلام. وقت بخیر. تردد بی‌شمار ضایعاتی‌هایی که این روزها در سراسر پایتخت با دوره‌گردی و صدای ناهنجار بلندگوی وانت‌هایشان آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند برای شهروندان به‌خصوص سالمندان و بیماران آزار‌دهنده شده است؛ مشکلی که متأسفانه روزبه‌روز نیز بر تعداد آنها افزوده می‌شود. عدم‌نظارت بر کار این ضایعاتی‌ها نه‌تنها مشکلات زیادی را برای شهروندان به‌وجود آورده بلکه چهره خیابان‌ها و کوچه‌ها را نیز بسیار نامناسب کرده است. امیدواریم مسئولان ذیربط در شهرداری با همکاری قوه قضائیه راهکار مناسبی برای حل آن بیابند.
گلایه تعدادی از شهروندان

  ترجیح پیمانکاران
سلام. در سال‌های اخیر به‌کارگیری اتباع بیگانه توسط پیمانکاران بخش خصوصی روزبه‌روز گسترده‌تر شده است؛ موضوعی که شاهد هستیم به‌کار گرفتن مهاجرین در مشاغل مختلف است. این اقدام باعث شده تا فضای کار جوانان جویای کار اشباع شود. از طرفی چون یک کارگر خارجی حاضر است با حقوق ناچیز دو برابر کارگر ایرانی کار کند،  همین مسئله باعث شده تا عده‌ای از کارفرمایان حتی برای کار ساختمانی دنبال کارگر ایرانی نروند و برای فرار از پرداخت بیمه و حقوق قانونی،  به فکر بیگاری کشیدن از اتباع بیگانه باشند. این درحالی است که برابر ماده۱۲۰ قانون کار ایران،  اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به‌کار شوند.  همچنین ماده۱۸۱ قانون کار نیز هرگونه به کارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی را ممنوع کرده است! 
گلایه تعدادی از کارگران

  نظارت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان
سلام. وقت بخیر. در بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح پایتخت، شهروندان به‌تصور اینکه از تخفیف‌های خوبی بهره‌مند می‌شوند،  سبد خرید خود را پر می‌کنند، ولی در نهایت وقتی محاسبه دقیق می‌کنند، مشخص می‌شود که ضرر کرده‌اند. البته این ضررها انواع مختلف دارد، ولی یکی از آنها عدم‌تطبیق قیمت کالا با نرخ آن در فاکتور است. نکته دیگری که در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتفاق می‌افتد کاهش وزن و کیفیت است. انتظار می‌رود مسئولان ذیربط در سازمان حمایت‌ازمصرف‌کنندگان نظارت بیشتری بر اینگونه موارد داشته باشند.
2536...0912

  کالای گران را نخرید
باسلام و خسته نباشید به خبرنگاران پرتلاش روزنامه همشهری. تماس گرفتم تا این پیام را منتشر کنید. از شهروندان درخواست می‌کنم وقتی کالایی گران می‌شود لطفا ده تا ده تا خرید نکنند. باور کنید اگر کالای گران را نخرید تولید‌کننده و فروشنده مجبور به کاهش قیمت خواهند شد. بیایید برای یک‌بار هم که شده امتحان کنید.
سرباز از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید