• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 2 آبان 1397
کد مطلب : 35365
+
-

بازدید اعضای شورای شهر از سامانسراها و گرمخانه‌ها

شب‌گذشته با دعوت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، تعدادی از اعضای شورای شهر از سامانسرای اسلامشهر و گرمخانه‌های خاوران و خاور‌شهر بازدید کردند. محسن هاشمی‌رفسنجانی‌ رئیس شورای اسلامی شهر تهران، حجت نظری، شهربانو امانی، محمدجواد حق‌شناس، افشین حبیب‌زاده، محمد علیخانی و محمود میرلوحی شب گذشته از سامانسرای اسلامشهر و گرمخانه خاوران بازدید کردند.
سامانسراها اماکنی هستند که در آن افراد بی‌خانمان و متکدیان با حکم قضایی نگهداری و پس از اتمام مدت مقرر، بنا به شرایط به خانواده یا سازمان بهزیستی تحویل داده می‌شوند. به‌گفته ابوالفضل بهمن، مدیر سامانسرای اسلامشهر، حدود 60درصد از افرادی که در این سامانسرا حضور دارند، متکدی‌اند که به‌طور معمول پس از پایان دوره قضایی باید تعیین تکلیف شوند؛ اقدامی که در عمل گاه با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود چراکه سازمان بهزیستی حاضر به پذیرش بسیاری از این افراد نیست و خانواده‌ها نیز از قبول آنها سر  باز می‌زنند. همین امر موجب شد که برخی آسیب‌دیدگان تا 6سال در سامانسرا بمانند.
ولی‌الله شجاع‌پوریان نیز با بیان اینکه با شروع فصل سرما توجه به آسیب‌دیدگان اجتماعی باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد، گفت: در این زمینه انتظاراتی از شورا و شهرداری وجود دارد که باید به‌درستی برآورده شود. به گفته شجاع‌پوریان، 25 تا 30درصد از مددجویان حاضر در سامانسراها مبتلا به بیماری‌های عفونی هستند و وزارت بهداشت هم هیچ‌گونه کمکی به شهرداری در راستای درمان آنها نمی‌کند. به‌طور مثال، مواردی بوده که مددجو به 5 بیمارستان برده شد، اما درنهایت هیچ‌یک بیمار را حتی در قبال دریافت پول پذیرش نکردند.
در پایان نیز رئیس شورای شهر در دفتر بازدید مدیران شب گرمخانه خاوران، نظرات خود در مورد نحوه نگهداری آسیب‌دیدگان اجتماعی و وضعیت فعلی مکان را یادداشت کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :