• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 1 آبان 1397
کد مطلب : 35068
+
-

فقط با جام قهرمانی آرام می‌شویم

دانشگر: شفر کمک کرد تا به شرایط ایده‌آل برگردم

فقط با جام قهرمانی آرام می‌شویم

محمد دانشگر، مدافع جوان استقلال در نخستین فصل حضور خود در لیگ برتر و به‌خصوص در لیگ قهرمانان مقابل السد با پیراهن آبی نتوانست انتظارات را برآورده کند و به نیمکت‌نشین تبدیل شد. اما شفر در هفته نهم مقابل سایپا از ابتدا او را به میدان فرستاد تا فرصتی دیگر در اختیارش قرار دهد. دانشگر این‌بار از فرصت به‌دست‌آمده نهایت استفاده را کرد و عملکرد خوب خود را با به ثمر رساندن نخستین گل استقلال تکمیل کرد. به همین بهانه گفت‌وگویی با او انجام دادیم که در زیر می‌خوانید.

   بعد از اتفاقات ابتدای فصل و نیمکت‌نشینی، با گلزنی برگشتی.
خدا را شکر می‌کنم. به هرحال بعد از هفته‌ها دوباره بازی کردم و خوشحالم توانستم به تیم کمک کنم اما از همه مهم‌تر اینکه توانستیم 3 امتیاز را کسب کنیم.

   عملکرد خوبی در بازی با سایپا داشتی. این یک اتفاق بود یا اینکه انتظار روند صعودی از تو داشته‌ باشیم؟ 
خب در هفته‌های ابتدایی هم تیم خوب نتیجه نمی‌گرفت و هم من بازی مطلوبی نداشتم اما شرایط تیم بهتر شده و خوب نتیجه می‌گیرد. من هم تلاش کردم روند خوبی داشته‌باشم. امیدوارم این روند
 رو به رشد تا پایان فصل ادامه داشته‌باشد و بتوانیم دل هواداران را شاد کنیم.

   بعد از بازی اکثر بازیکنان استقلال به‌خصوص قدیمی‌ترها درحمایت از تو مطالبی در فضای مجازی منتشر کردند. به‌نظر در این مدت ارتباط خوبی با آنها برقرار کرده‌ای.
بازیکنان نسبت به من لطف داشتند. البته با اکثر بازیکنان قبل از اینکه به استقلال بیایم ارتباط داشتم و دوست بودم. با این حال همه این حمایت‌ها لطف آنهاست و امیدوارم بتوانم این محبت‌شان را جبران کنم.

   برای نخستین فصل حضور در استقلال هدف خاصی داری؟ 
مطمئنا همینطور است. هر بازیکنی برای خود هدفی دارد اما پیش از هر چیز تلاش می‌کنم استقلال روزبه‌روز شرایط مطلوب‌تری پیدا کند و شاهد رشد این تیم در جدول رده‌بندی باشیم. این مهم‌ترین هدف من در این فصل است.

   هرچند 3 امتیاز بازی با سایپا را به‌دست آوردید اما بازی دشواری برای استقلال بود. به‌نظرت سایپا می‌تواند جزو مدعیان لیگ باشد؟
بله. واقعا سایپا پارسال هم تیم فوق‌العاده خوبی بود و این فصل هم فوق‌العاده بوده و در نتیجه‌گیری هم خوب عمل کرده ‌است. سهمیه لیگ قهرمانان را گرفته و امسال هم حداقل دنبال همین سهمیه است. در مجموع تیم قدرتمندی است و می‌تواند برای حریفان خود خطرساز باشد. با این حال نباید فراموش کنیم که زمین تختی هم شرایط مناسبی برای برگزاری این بازی نداشت و این موضوع تأثیر مستقیمی روی بازی 2 تیم گذاشته ‌بود. هرچند من قبلا در این زمین بازی کرده‌بودم و با شرایط آن آشنایی داشتم.

   استقلال این فصل مدعی قهرمانی خواهد ‌بود؟
استقلال همیشه مدعی قهرمانی است و این فصل هم صددرصد می‌توانیم مدعی باشیم. هیچ‌کس در استقلال به چیزی جز قهرمانی فکر نمی‌کند. برای رسیدن به این هدف هم روندمان خوب است به امید خدا این روند متوقف نخواهد شد.

   چه تیم‌های دیگری را مدعی قهرمانی این فصل می‌دانی؟
تیم‌های بالای جدولی همه مدعی هستند. قاعدتا مدعی قهرمانی تیمی است که امتیاز می‌گیرد نه نام تیم‌های مطرح. همینطور که پدیده در گمنامی توانسته با جمع‌آوری امتیاز در صدر جدول قرار بگیرد. با این حال نمی‌توانیم از نام استقلال به‌راحتی عبور کنیم. جایگاه ما پنجمی جدول نیست و تا زمانی که جام را بالای سر نبریم کوتاه نخواهیم آمد. مطمئن باشید که می‌توانیم قهرمان شویم.

   اینطور به‌نظر می‌رسد که بازیکنان خارجی استقلال ازجمله گرو در حد نام این تیم نیستند.
   نه اینطور نیست. بازیکنانی مانند گرو تازه به تیم ما اضافه شده‌‌‌اند. ان‌شاءالله او و همینطور دیگر بازیکنان خارجی تیم در هفته‌های آینده بتوانند خودشان را ثابت کنند. آنها در استقلال موفق خواهند بود و می‌توان از آنها انتظار داشت که روزهای خوبی را در استقلال رقم بزنند.

   کار کردن با شفر چطور است؟
بی‌شک او مربی بزرگی است. کارنامه او این را می‌گوید. در این مدت هم خیلی خوب با من کار کرد تا بتوانم با انگیزه برگردم. خیلی خوب می‌تواند به بازیکنان انگیزه بدهد و او باعث شد دوباره به شرایط خوبی برسم. به‌نظر من نه‌تنها او بلکه دستیارانش نیز همگی کار بلد هستند.

   فکر می‌کنی بتوانی در تیم ملی جایگاهی برای خودت داشته‌باشی؟
من در همه تیم‌های ملی بازی کرده‌ام. امیدوارم با کمک بزرگان استقلال بتوانم به حق خودم در تیم ملی بزرگسالان برسم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید