• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 30 مهر 1397
کد مطلب : 34928
+
-

افتتاح 10کیلومتر از خط‌6 مترو در آذرماه

مترو
افتتاح 10کیلومتر از خط‌6 مترو در آذرماه

در پی واریز مبلغ 700میلیارد تومان به‌حساب شهرداری تهران، تا آذرماه 10کیلومتر پایانی خط6 متروی تهران افتتاح می‌شود.
علی امام، مدیرعامل شرکت متروی تهران در این‌باره به ایرنا گفت: به‌منظور رفع مشکلات مالی برای تکمیل خطوط 6 و 7 متروی تهران، اوراق مشارکتی به میزان 700میلیارد تومان منتشر شد که با رایزنی‌های انجام‌شده، این مبلغ روز ‌شنبه‌ به‌حساب شهرداری تهران واریز شد. او تصریح کرد: برای تکمیل 10کیلومتر پایانی خط 6 و همچنین افتتاح تعدادی از ایستگاه‌های خط 7 به منابع مالی جدید نیاز داشتیم. مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه ادامه داد: تا پایان امسال حداقل
5 ایستگاه شرقی خط7 و همچنین 10کیلومتر پایانی خط‌6 متروی تهران افتتاح می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. او اضافه کرد: به‌منظور توسعه خطوط‌6 و 7 متروی تهران اوراق مشارکت به مبلغ 700میلیارد تومان فروخته شد که این مبلغ به‌زودی برای توسعه خطوط 6 و 7 مترو در اختیار شرکت مترو قرار می‌گیرد.
خط‌6 متروی تهران به طول 31کیلومتر
30 ایستگاه دارد که از محدوده حرم حضرت عبدالعظیم(ع) آغاز می‌شود و پس از طی مسیر جنوب به شمال در ایستگاه میدان شهدا با خط 4، در ایستگاه امام‌حسین با خط 2، در ایستگاه هفت‌تیر با خط یک و در ایستگاه میدان ولیعصر با خط 3، تقاطع خواهد داشت و سپس به سمت غرب ادامه مسیر می‌دهد و به محدوده شمال غربی تهران می‌رسد. عملیات حفاری تونل مکانیزه بخش جنوبی خط‌6 متروی پایتخت (حد‌فاصل دولت‌آباد تا حرم عبدالعظیم حسنی) به طول 6کیلومتر فروردین‌ماه سال گذشته آغاز شد. بخش جنوبی خط‌6 متروی تهران 5 ایستگاه دارد که آخرین ایستگاه آن در ضلع شرقی حرم عبدالعظیم حسنی واقع شده است.  با ورود مدیریت شهری جدید کمیته‌ای به‌منظور بررسی ایمنی خط‌7 مترو تشکیل و در نهایت این خط به‌دلیل نداشتن ایمنی کافی و نقص تجهیزات ریلی تعطیل شد که سرانجام در 24تیر امسال 5ایستگاه از خط 7مترو مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این خط متروی تهران از شهرک امیرالمؤمنین (قصر فیروزه) و در کنار ورزشگاه تختی تهران در جنوب شرقی تهران آغاز می‌شود و پس از طی مسیر شرقی- غربی و تقاطع با خط یک در ایستگاه متروی میدان محمدیه، از ایستگاه بریانک به سمت شمال ادامه می‌دهد؛ همچنین در ایستگاه متروی شهید نواب صفوی با خط‌2، در ایستگاه متروی توحید با خط‌4 و در ایستگاه متروی دانشگاه تربیت مدرس با خط در دست ساخت‌6 تقاطع خواهد داشت. این خط سپس در امتداد بزرگراه چمران ادامه پیدا می‌کند و پس از عبور از کنار برج میلاد، وارد میدان صنعت در شهرک غرب خواهد شد و در انتها به میدان کتاب (میدان فرحزادی، میدان بوستان) در سعادت‌آباد می‌رسد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید