• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 29 مهر 1397
کد مطلب : 34869
+
-

تالاب بین‌المللی «قوری گول» جان می‌گیرد

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی از آبگیری تالاب بین‌المللی قوری گول از اول آبان‌ماه خبر داد. به گزارش ایسنا، میرمحسن حسینی قمی با اشاره به تشکیل جلسه کمیته محلی تالاب بین‌المللی قوری گول در راستای پیگیری‌های حفاظت محیط‌زیست استان گفت: این کمیته روز 22مهر تشکیل و براساس برنامه مدیریت زیست بومی حوضه آبریز تالاب قوری گول مقرر شد آبگیری این تالاب بین‌المللی از حقابه آب‌های ارتفاعات سهند آغاز شود.
وی افزود: براساس تصمیمات این کمیته آبگیری تالاب بین‌المللی قوری‌گول از اول آبان‌ماه آغاز و دست‌کم تا نیمه اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.
 به گفته حسینی قمی، وضعیت کانال آب‌آور «قوری گول» و پیگیری تغییر کاربری‌های غیرمجاز در حوضه آبریز این تالاب نیز در دستور کار این کمیته قرار دارد.  وی گفت: از اوایل دهه 70 که تالاب قوری گول دچار بیلان منفی آب شد و در معرض خطر خشک شدن قرار گرفت در پی آن، احداث کانال آبرسانی به این تالاب از ارتفاعات سهند آغاز شد تا نسبت به جبران کمبود آب این تالاب اقدام شود و تاکنون با وجود فرسودگی این کانال، آبرسانی به تالاب بین‌المللی قوری‌گول از طریق این کانال انجام می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید