• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 29 مهر 1397
کد مطلب : 34857
+
-

کوتاه از سیاست

مجادله 2عباس
مباحثه عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان دیروز به ترکستان کشید. آخوندی نامه‌ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس نوشته و خواستار تعیین‌تکلیف جایگاه کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در امر قانونگذاری شده بود که کدخدایی او را توصیه به مطالعه آیین‌نامه مجمع تشخیص مصلحت نظام کرد. عباس آخوندی در کانال تلگرامی خود، خطاب به سخنگوی شورای نگهبان نوشت: مایه تأسف است که حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی آیین‌نامه انتشار نیافته مجمع تشخیص مصلحت را حاکم بر قانون اساسی می‌داند. ترسم نرسی به کعبه‌ای اعرابی / کین ره که تو می‌روی به ترکستان است. در ادامه این مجادله عباسعلی کدخدایی ساعتی پس از اعلام استعفای آخوندی نوشت: اشکال کار بیراهه رفتن بود، نه ندانستن. توصیه شد به جای فرافکنی، راه را درست طی کنید اگر نیت دیگری ندارید. استعفای اخیر نشان داد چه‌کسی به‌جای کعبه به ترکستان رسید.

کنایه آشنا به برخی اعضای مجمع
حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور در توییتر به رویکرد برخی از افراد در برابر مجمع تشخیص مصلحت نظام واکنش نشان داد. وی نوشت: گویا برخی تمایل دارند مجمع تشخیص مصلحت ‌نظام را - در غیاب رئیسش - در جایگاه مجلس سنا قرار دهند. عجله نکنید! این ابتکارها را بگذارید برای اصلاحیه قانون اساسی.

 هاله نکشیم؛‌درس بگیریم
 معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور گفته است  هر دولتی اگر دور خودش یک هاله ای از تقدس و قدرت بکشد و اجازه نقد ندهد، به خودش صدمه و آسیب زده است. هرچه موضوعات شفاف تر باشد و اجازه تعامل به منتقدان بیشتر داده شود طبعا دولت بهتر می تواند موفق عمل کند چون اشکالات و ایرادات خود را می بیند و اصلاح می کند. به گزارش خبرآنلاین، وی افزود: از دوران دولت های نهم و دهم عبرت هایی گرفتیم و تجربیاتی داریم که واقعا بسیار بسیار ارزشمند است. خیلی در آن دوران هزینه دادیم. امیدوارم درس گرفته باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید