• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 29 مهر 1397
کد مطلب : 34781
+
-

خبرهای کوتاه | ایران

   تماس نظامی برای آزادی مرزبانان ربوده شده

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگوی تلفنی با ارتشبد قمر جاوید باجوا، فرمانده ارتش پاکستان به موضوع ربایش تعدادی از مرزبانان کشورمان در مرز میرجاوه توسط گروهک تروریستی و انتقال به درون خاک پاکستان اشاره کرد و گفت: بر مبنای توافقات فی‌مابین نیروهای مسلح دو کشور برای تأمین امنیت مرزهای مشترک انتظار داریم که نیروهای مسلح پاکستان با اتخاذ تمهیدات لازم نسبت به آزادسازی سریع‌تر سربازان و مرزبانان ربوده‌شده اهتمام کنند. وزیران کشور دو کشور هم گفت وگویی درباره این موضوع داشتند.

   نبرد حقوقی هوشمندانه با آمریکا

لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری با اشاره به تمدید تعلیق ایران از فهرست سیاه گروه ویژه اقدام مالی گفت: تمدید تعلیق از لیست کشورهای مشمول اقدامات سخت مقابله‌ای مالی و بانکی، یک موفقیت دیگر در نبرد حقوقی هوشمندانه‌ای است که دولت و ملت ایران بر مبنای معیارهای مشروعیت و مدنیت بین‌المللی در قبال دولت ایالات متحده تحصیل کرده‌اند.
 
   مخالفت با تجمع فعالان محیط‌زیست

درخواست برخی فعالان و تشکل‌های زیست‌محیطی برای برگزاری تجمع اعتراضی نسبت به بازداشت طولانی‌مدت 8کارشناس محیط‌زیست پشت سد اعطای مجوز وزارت کشور مانده است. 10تشکل فعال محیط‌زیست به امضای اشخاص حقوقی درخواست برگزاری این تجمع را خطاب به عیسی فرهادی فرماندار تهران ارائه کرده بودند. با وجود ثبت این درخواست در فرمانداری تهران و دریافت شماره ثبت پاسخ مشخصی درباره اعطای این مجوز داده نمی‌شود. 9ماه از بازداشت 8فعال محیط‌زیست می‌گذرد و مقامات قضایی وعده برگزاری دادگاه‌های آنان را می‌دهند. تقاضای تسریع در روند دادرسی بازداشت‌شدگان به‌عنوان موضوع تجمع و هدف از برگزاری آن اعلام شده است. آنها همچنین پارک پردیسان مقابل سازمان حفاظت محیط‌زیست را به‌عنوان محل تجمع خود پیشنهاد داده‌اند.

   اصولگرایان در انتظار دعوت روحانی

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره جلسه رئیس‌جمهور با اصولگرایان در آینده به ایسنا گفت: من این موضوع را با آقای محمدرضا باهنر که ریاست جبهه پیروان را برعهده دارد مطرح کردم نه ایشان و نه من هیچ‌‌کدام دعوتنامه‌ای به دستمان نرسیده است و از این جلسه بی‌خبر هستیم. همچنین هنوز پاسخی به نامه‌ای که به آقای رئیس‌جمهور نوشتیم دریافت نکرده‌ایم. کمال‌الدین سجادی با اشاره به اینکه در جلسه هیأت رئیسه جبهه پیروان بحث‌های روز مانند تصویب لایحه FATF مطرح می‌شود، افزود: اخیرا نامه‌ای با امضای جبهه پیروان خط امام و رهبری و برخی دیگر از تشکل‌های اصولگرا به رئیس‌جمهوری فرستاده‌ایم که در آن به مشکلات و مسائل اقتصادی و سایر موارد اشاره کرده‌ایم.

این خبر را به اشتراک بگذارید