• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 28 مهر 1397
کد مطلب : 34717
+
-

خبر کوتاه

 شرط افزایش سن فرسودگی تاکسی‌ها

تاکسی‌های سال ۸۶ که برای نوسازی ثبت‌نام کرده‌اند و موفق به دریافت معاینه فنی شدند، پروانه کار آنها تمدید می‌شود. این خبری است که مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران داد. علیرضا قنادان به مهر گفت:‌«براساس دستورالعمل‌های اجرایی ماده ۸ توسعه هوای پاک که به تصویب هیأت دولت رسیده یکسری از شرایط سن فرسودگی تاکسی‌ها تغییراتی کرده، به‌طور مثال اگر تاکسی‌ها کاتالیست‌های خود را عوض کنند ۲ سال سن فرسودگی آنها افزایش پیدا می‌کند اما همچنان موضوع نوسازی ناوگان تاکسیرانی پیگیری می‌شود.»  

 کاهش قیمت انگور و لیموترش

نرخ 40 نوع میوه از آلو و انار و انگور گرفته تا گلابی و موز و توت‌فرنگی از سوی سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران اعلام شد. به گزارش همشهری، در نرخنامه جدید این سازمان، قیمت برخی میوه‌ها ازجمله انواع انگور، خرمالو و لیموترش کاهش یافته است و «هندوانه» با قیمت هر کیلوگرم 950تومان، ارزان‌ترین و «گلابی» دستچین با قیمت هر کیلوگرم 9500تومان، گران‌ترین میوه در میادین میوه و تره‌بار محسوب می‌شوند.

 معاینه فنی در آینده نزدیک

مدیر اجرایی طرح ملی معاینه فنی خودروهای سبک کشور با اشاره به اینکه برگه تست مخازن خودروهای گازسوز در بازار به‌طور غیرقانونی خرید و فروش می‌شود، گفت: «ساماندهی چرخه معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز در آینده نزدیک انجام خواهد شد.» سعید قیصر در تشریح روند ساماندهی معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز با انتقاد از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در ورود به بخش تست مخازن CNG و ایجاد مشکل برای آزمایشگاه‌های این خودروها به ایسنا گفت: «وزارت صنعت به جای پرداختن به موضوعاتی که محل اعرابی ندارند به ساماندهی واردات خودرو و قطعات خودرو به کشور بپردازد تا حاشیه بازار به چالش کشیده نشود.

این خبر را به اشتراک بگذارید