• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 26 مهر 1397
کد مطلب : 34580
+
-

با مردم

مقابله با گرانی، نخریدن است
سلام. وقت بخیر. این روزها بسیاری از شهروندان از وضعیت گرانی کالاها گله‌مند هستند. اما واقعیت این است که باعث بسیاری از گرانی‌ها ما مردم به‌عنوان خریدار هستیم؛ یعنی وقتی قیمت کالایی افزایش پیدا می‌کند اگر با کمی تحمل خریدهایمان را کنترل کنیم باعث می‌شود تولیدکننده‌ها هم با کاهش قیمت، کالاهایشان را وارد بازار کنند. متأسفانه در چند‌ماه گذشته شاهد بودیم که بلافاصله با گران شدن اجناس هجوم مردم به فروشگاه‌ها و مراکز خرید بیشتر شد و برخی تولید‌کنندگان را ترغیب کرد تا با انبار کردن اجناس نسبت به افزایش قیمت‌ها اقدام کنند. پیشنهاد می‌کنم وقتی مسئولان نمی‌توانند گرانی‌ها را مهار کنند، مردم خودشان با نخریدن کالاهای گران باعث متعادل شدن قیمت‌ها شوند.
7945...0912

  مشکل هزینه‌های پزشکی 
با سلام. در سنوات گذشته بیمه آتیه‌سازان حافظ هزینه‌های پزشکی مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی را پس از کسر مبلغ از فیش آنها حداکثر پس از یک‌ماه پرداخت می‌کرد. اما مدتی است پرداخت هزینه‌ها بیش از 2‌ماه طول می‌کشد. متأسفانه هربار هم که پیگیری می‌کنیم کسی پاسخگوی ما نیست. به کانون بازنشستگان مراجعه می‌کنیم می‌گویند به ما ارتباطی ندارد! سؤال اینجاست وقتی مبالغ حق بیمه به‌صورت ماهانه از حقوق ما کسر می‌شود، چرا بیمه‌ها با تأخیر واریز می‌شود؟ لطفا در این‌باره گزارشی در روزنامه همشهری منتشر کنید.
گلایه تعدادی از بازنشستگان 

  فرهنگسازی‌ نسبت به مضرات مصرف قلیان
با سلام. یکی از مشکلات امروز جامعه ما، گسترش روزافزون استفاده از دخانیات، به‌ویژه قلیان در بین جوانان است. برخلاف برخی تصورات که قلیان اعتیادآور نیست، این پدیده به‌علت بالا بودن میزان نیکوتین، خاصیت اعتیادآوری دارد. در واقع ضرر و زیان مصرف قلیان، بیشتر از استعمال سایر انواع دخانیات و سیگار است. امیدواریم مسئولان در وزارت بهداشت و همچنین نهادهای فرهنگی به‌ویژه صداوسیما و رسانه‌های جمعی با فرهنگسازی‌ مناسب، نسبت به آگاه‌سازی‌ جوانان نسبت به مضرات مصرف قلیان در جامعه اقدام کنند. ضمن اینکه خانواده‌ها انتظار دارند اجرای طرح مبارزه با عرضه و استعمال قلیان در اماکن عمومی، قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌ها نیز توسط عوامل ناجا و وزارت بهداشت با جدیت پیگیری شود.
6475...0919

  مالیات از خانه‌های خالی
با سلام. برای حل مشکل مسکن و اجاره‌بها که توسط عده‌ای از مالکان و برخی مشاوران املاک بر اقشار ضعیف جامعه تحمیل می‌شود، بهترین کار قیمت‌گذاری املاک و همچنین دریافت مالیات از خانه‌های خالی است. اگر این 2موضوع به‌درستی در کشور اجرا شود می‌تواند در کنترل قیمت مسکن و اجاره خانه اثر مثبت داشته باشد. البته سال‌هاست در برخی کشورهای جهان دریافت مالیات از خانه‌های خالی اجرا می‌شود و قدرت بازدارندگی آن در حدی است که هیچ مالکی جرأت ندارد خانه خود را خالی نگه دارد؛ اما مشخص نیست چرا در کشور ما طرح گرفتن مالیات از خانه‌های خالی که در سال93 توسط مجلس ارائه شده، توسط وزارت مسکن و شهرسازی اجرا نمی‌شود! 
بهادری از تهران

  افزایش هزینه‌های دارو
با سلام. اینکه به‌نظرات مردم در این ستون اهمیت می‌دهید جای تشکر دارد. با توجه به اینکه در ماه‌های اخیر، هزینه‌های دارو و بهداشت و درمان به‌دلیل افزایش نرخ ارز، برای اقشار ضعیف بیمار کمرشکن شده است، انتظار می‌رود مسئولان ذیربط در وزارت بهداشت با نظارت و پیگیری‌های خود مانع ایجاد دلالی در این حوزه که با سلامت مردم سروکار دارد بشوند.
درددل یک بیمار

  همکاری مدارس و خانواده‌ها
با سلام. به گفته کارشناسان، اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، سرقت، خودکشی، بی‌خانمانی، مهاجرت، فقر و بیکاری ازجمله مظاهر آسیب‌های اجتماعی در جامعه است که ریشه‌های آن تا حدود زیادی به فرهنگ و فرهنگسازی یک جامعه برمی‌گردد. در این زمینه آموزش و پرورش و مدارس با هدایت و همکاری خانواده‌ها می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند. نسل آینده کشور در اختیار مدرسه است و شخصیت کودک و دانش‌آموزان نیز از همین سال‌ها شکل می‌گیرد و هر محتوای آموزشی و آموزه‌ای در اختیار آنان گذاشته شود به همین نحو رشد کرده و تربیت می‌شوند. انتظار می‌رود مسئولان در آموزش و پرورش با برنامه‌ریزی‌های مناسب نسل آینده را دریابند.
یک کارشناس تربیتی از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید