• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 25 مهر 1397
کد مطلب : 34410
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


  آزارهای روحی و روانی دستفروشان
باسلام. در ستون با مردم روزنامه همشهری،  دوشنبه 23 مهر هموطنی به نام دارابی اظهارنظر کرده بودند که با جمع‌آوری دستفروشان در مترو مخالفند! به این شهروند محترم عرض می‌کنم بله،  همه قبول دارند که این افراد اکثرا « انسان‌های زحمتکشی هستند. اما آیا تاوان وضعیت بد اقتصادی و قصور مسئولان در عدم‌حل مشکل بیکاری را باید مسافران خسته مترو بپردازند؟ باید بپذیریم که حضور دستفروشان و متکدیان در مترو مسافران را در معرض انواع آزارهای روحی و روانی قرار می‌دهد. حالا که دولت توجهی به وضعیت معیشت و اشتغال جامعه ندارد،  آیا ما باید تلافی آن را بر سر همنوعان خود درآوریم؟
 

 فهیمی‌جو از تهران


  فراموشی کارگران فصلی
سلام. سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته،  تمامی مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی،  مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و همه افرادی که حقوق آنها زیر 3 میلیون تومان باشد،  از هفته آینده بسته‌های حمایتی دولت را دریافت می‌کنند. به ایشان بگویید پس افرادی مانند ما که شغل‌مان فصلی و درآمدمان روزانه است باید درد نداری‌مان را به کجا بگوییم. گویا توزیع بسته‌های حمایتی برای کارگران فصلی فراموش شده است. لطف کنید در روزنامه این مشکل را هم پیگیری کنید.
 
مجیدی کارگر فصلی


  به داد مردم برسند
سلام. در روزنامه به مشکلات مردم بیشتر بپردازید. به مسئولان بگویید افزایش قیمت‌ها به‌خصوص در گروه لبنیات از جمله شیر، ماست، پنیر،  دوغ و... چه ارتباطی با تحریم‌ها دارد؟ این محصولات که عموما تولید داخل هستند،  چرا باید روزبه‌روز گران‌تر شوند به گونه‌ای که اقشار ضعیف توان خرید نداشته باشند؟ به مسئولان بگویید به داد مردم برسند.
 
 نویدی از تهران


  به داد بازنشسته‌ها برسند
سلام. بازنشسته‌ای هستم با دریافتی یک میلیون و 500 هزار تومان. هرماه بابت کرایه خانه و اقساط دیگر یک میلیون تومان باید پرداخت کنم. می‌ماند 500هزار تومان. آیا با این مبلغ می‌توان یک‌ماه زندگی را اداره کرد؟ این در حالی است که با داشتن نوه‌ها باید بخشی از انتظارات آنها را هم برآورده کنم. به مسئولان بگویید بازنشسته‌ها مشکل دارند؛ به دادشان برسید.  
 
درد دل یک بازنشسته


  درخواست از شهرداری منطقه 4
سلام. با اینکه مدت‌هاست حفاری و لوله‌گذاری روبه‌روی شهرک شهید دقایقی در شمال بزرگراه همت زین‌الدین به اتمام رسیده است،  اما متأسفانه نخاله‌ها و زباله‌های باقیمانده از این حفاری همچنان در این محدوده رها شده و مشکلاتی را برای ساکنان به‌وجود آورده است. از شهرداری منطقه 4 درخواست رسیدگی داریم.
 
عسگری از ساکنان محل
 

@ تشویق مشتریان خوش‌حساب
سلام. بسیاری از بانک‌ها وقتی از تأخیر پرداخت چند قسط وام‌گیرنده مطلع می‌شوند،  در تماس با ضامن وام‌گیرنده او را تهدید به قطع حقوق کرده و اخطار می‌دهند اگر وام‌گیرنده اقساط خود را پرداخت نکند،  او را به‌عنوان مشتری بدحساب به شبکه بانکی معرفی خواهند کرد! این درحالی است که وقتی وام‌گیرنده‌ای چندین قسط را پیشاپیش واریز می‌کند،  هیچ امتیازی به او تعلق نمی‌گیرد. آیا این اجحاف در حق مشتریان خوش‌حسابی نیست که در برخی از مواقع به هر دلیلی نمی‌توانند اقساط خود را پرداخت کنند؟ پیشنهاد می‌کنیم مشتریانی که به موقع و حتی زودتر اقساط خود را پرداخت می‌کنند از سوی بانک‌ها تشویق شوند.
 
2842...0919


  درخواست از همراه اول
سلام. از مسئولان در همراه اول درخواست می‌کنیم اختلالات مربوط به پوشش آنتن‌دهی اینترنت پرسرعت تلفن همراه در داخل ایستگاه‌ها و تونل‌های شبکه متروی تهران علی‌الخصوص خط 3 مترو را از لحاظ کیفی و سرعت اینترنت ارتقا و بهبود ببخشند. چون اصلاً نمی‌توانیم از اینترنت پرسرعت سیم‌کارت همراه اول در داخل شبکه متروی تهران استفاده کنیم.
 
مینایی از تهران


@ گلایه از بازرسی یک  بانک
با سلام و احترام. موضوعی که مطرح می‌کنم شاید برای برخی از شهروندان هم اتفاق افتاده باشد. مدتی قبل به خاطر مفقود‌شدن یک فقره چکم،  از دادگاه نامه مسدودی با استناد به ماده 14 را گرفته و به بانک تحویل دادم. متأسفانه 2 ماه بعد شخص شیادی چک مفقودی مرا که (نامه مسدودی آن ‌را گرفته بودم) به طریقی به دست آورده و به بانک مراجعه می‌کند تا مبلغ چک را وصول کند. متأسفانه بانک مزبور بدون توجه به دستور مسدودی و حتی بدون اطلاع من،  چک را برگشت زده و به همراه گواهی عدم‌پرداخت و همینطور نامه به کلانتری منطقه مربوطه ارسال و همان شخص با اقدام کیفری حکم جلب مرا می‌گیرد! وقتی به دلیل سهل‌انگاری بانک به دادگاه خوانده شدم،  خوشبختانه با عنایت قاضی دادگاه با وثیقه بیرون آمدم. این درحالی است که وقتی برای شکایت از اهمال‌کاری به بازرسی بانک مراجعه کردم نه‌تنها برخورد مناسبی نداشتند،  بلکه به این جمله بسنده کردند که همکاران ما در بانک نامه مسدودی دادگاه را در سیستم رایانه ندیده‌اند! سؤال من این است که اگر مبلغ چک در حساب من بود و فرد شیاد این مبلغ را وصول می‌کرد مسئولان بانک در قبال آن چه پاسخی داشتند؟(درحالی که نامه مسدودی چک تحویل بانک شده بود) چرا بانک نامه مفقودی چک را در سیستم ندیده و چک مرا بدون اطلاع صاحب چک برگشت زده است؟ اساسا چرا باید به خاطر چکی که مسدودی آن ‌را از دادگاه گرفته و به بانک تحویل داده‌ام،  خودم به دادگاه احضار شوم؟ لطفا منتشر کنید تا بلکه مسئولان بانک بخوانند و پاسخگو باشند.
 
 استاد دانشگاه

ستون بامردم پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا با نظرات خود که بیشتر جنبه عمومی دارد با ما در ارتباط باشید.

این خبر را به اشتراک بگذارید