• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 25 مهر 1397
کد مطلب : 34375
+
-

دشت پیروزی از جنوبی‌ها

در هفته نهم لیگ برتر تراکتورسازی به مصاف صنعت نفت و ماشین‌سازی به مصاف نفت مسجد سلیمان می‌روند

مستطیل سبز
دشت پیروزی از جنوبی‌ها


جهانبخش احمدیان| تبریز – خبرنگار:

با پایان یافتن مرحله دوم اردوی آماده‌سازی تیم ملی، باز‌ی‌های لیگ برتر فوتبال کشور از سر گرفته شد. در هفته نهم این رقابت‌ها نمایندگان استان باید به مصاف حریفان جنوبی خود بروند. تراکتوری‌ها دوباره بار سفر به آبادان بستند تا این بار در چارچوب لیگ برتر مهمان صنعت نفت این شهر باشند. ماشین‌سازی هم در تبریز پذیرای تیم ته‌جدولی نفت مسجد سلیمان است. دیدارهایی که نقش مهمی در جایگاه 2 نماینده استان در جدول رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور خواهد داشت.


تراکتور در اندیشه انتقام

سرخپوشان آذربایجان پس از ناکامی در صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی که مقصر اصلی آن «جان توشاک» ولزی معرفی شد، با این مربی قطع همکاری کرده و سکان هدایت تراکتورسازی را به طور موقت به دستان «محمد تقوی» آنالیزور این تیم سپردند. تقوی با علم به اشتباهات توشاک و بهره‌گیری از توان آنالیزوری خود، موفق شد 2 بازی سخت را با موفقیت پشت سر بگذارد تا نام خود را به عنوان مدعی سرمربیگری در لیست مدیران این تیم ثبت کند. او ابتدا پدیده صدرنشین را در خانه خود متوقف کرد و سپس در دیداری تماشایی و با نتیجه‌ای دور از انتظار در استادیوم سهند تبریز، استقلال خوزستان را با 6 گل بدرقه کرد. با این نتایج، مربی فعلی تراکتورسازان طرفداران زیادی در بین تی‌تی‌های تبریز پیدا کرده و حداقل شانس حضور در رأس کادر فنی تیم را به دست آورده است.

سرخپوشان تبریزی برای جبران نتیجه جام حذفی به مصاف صنعت نفت آبادان خواهند رفت و پیروزی در آن برای تقوی و شاگردان مرهم حذف از رقابت‌های جام حذفی است. تقوی به‌خوبی از این تیم شناخت دارد و می‌تواند با از کار انداختن خط هافبک صنعت نفت و مشخصا جاسم کرار عراقی، کار را برای حریف آبادانی سخت کند. 


تراکتور 5 - صنعت نفت یک

از زمان حرفه‌ای شدن لیگ برتر فوتبال کشور، 2 تیم تراکتور و صنعت نفت آبادان 9 بار به مصاف همدیگر رفته‌اند. حاصل این دیدارها 5 برد برای تراکتورسازی و یک برد برای صنعت نفت است، 3 دیدار 2 تیم نیز با تساوی پایان یافته است. تنها برد صنعت نفت مقابل تراکتور مربوط به جام حذفی امسال و در ضربات پنالتی بوده است.


ترکیب ثابت تراکتور بدون کاپیتان

سرخپوشان تبریز برای بازی شنبه مقابل صنعت نفت آبادان، بدون مصدوم و با همان ترکیب ثابت به میدان خواهند رفت. برخلاف توشاک، تقوی به احتمال زیاد ملی‌پوشان تیم را همراه خود به آبادان نخواهد برد و یا حداقل آنها را بازی نخواهد داد. هر چند که «مسعود شجاعی» با حکم کمیته انضباطی تیم، یک جسله از همراهی تراکتورسازی محروم است. فروزان، شربتی، عبدالله‌زاده، طیبی، سلیمی، نقی‌زاده، مهدی‌پور، اسماعیلی، سوگیتا، پهلوان و استوکس، احتمالا ترکیب تراکتور برای بازی با صنعت نفت آبادان خواهد بود. پیروزی در 2 دیدار آینده می‌تواند جایگاه تقوی را در نیمکت تراکتور بیش از پیش تثبیت کرده و شانس اول سرمربیگری تیم باشد.


ماشین‌سازی در روزهای اوج

دیگر نماینده استان در رقابت‌های لیگ برتر، پس از ناکامی‌های اوایل فصل با «فیروز کریمی» و با تغییر سرمربی، این روزها در وضعیت خوبی به سر می‌برد. آنها با کادر فنی جدید و با هدایت «رضا مهاجری» نتایج خوبی در لیگ برتر و جام حذفی گرفته‌اند و این هفته به دنبال تداوم این پیروزی‌ها هستند. 

سبزقباهای تبریز 2 بازی جام حذفی را با پیروزی پشت سر گذاشته و به مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها صعود کردند. در لیگ برتر نیز آنها در 2 هفته گذشته، ابتدا پارس جنوبی جم را در تبریز شکست دادند و سپس فولاد خوزستان را در اهواز متوقف کردند تا سیر صعودی خود را آغاز کرده باشند. نکته قابل توجه در این بین دبل پیروزی شاگردان مهاجری مقابل پارس جنوبی جم در لیگ برتر و جام حذفی بود.


حریف قعر جدولی سبزقباها

حریف این هفته ماشین‌سازی تیم قعر جدولی نفت مسجد سلیمان است که نتایج ضعیف این تیم در هفته‌های گذشته موجب نارضایتی هواداران جنوبی شده است. آنها در 2 بازی لیگ برتر و جام حذفی فوتبال کشور، مغلوب حریف تهرانی خود یعنی استقلال شده و با این جام حذفی خدا‌حافظی کردند. شاگردان مهاجری می‌توانند با یک بازی حساب‌شده امتیازات کامل این دیدار را گرفته و جایگاه خود را در جدول مسابقات بهبود ببخشند. آنها هفته گذشته در برابر فولاد خوزستان بازی یک بر صفر برده را در دقایق پایانی و روی یک غفلت با تساوی به پایان رساندند و امیدوارند که امتیازات کامل این بازی خانگی را به دست بیاورند.


در انتظار هواداران 

رضا مهاجری برای بازی با نفت مسجد سلیمان به احتمال زیاد تغییری در ترکیب ثابت خود در هفته‌های قبل ایجاد نخواهد کرد و با همان بازیکنان سابق پای در این مسابقه خواهد گذاشت. دخسوس، ‌اهل‌شاخه‌، کنعانی‌زادگان، خالقی‌فر، بهزادی‌کریمی، یوسفی، غلامی، زاهدی، خرم‌الحسینی‌، معبودی و زنده‌روح، ترکیب سبزقباهای تبریز خواهد بود. ماشین‌سازی برای این بازی محروم و مصدوم هم ندارد.

به نظر می‌رسد هواداران قدیمی ماشین‌سازی هنوز آنطور که باید و شاید با تغییر نام باشگاه انس نگرفته‌اند و باز‌ی‌های خانگی این تیم را همراهی نمی‌کنند. هر چند تعداد تماشاگران ماشین‌سازی به نسبت تراکتور خیلی کم است، ولی این تیم هواداران مخصوص خود را دارد که در این برهه نیازمند حضور و حمایت آنهاست. در واقع استقبال خوبی از باز‌ی‌های این تیم در تبریز نشده است و سال‌های قبل وضعیت بهتری را در سکوهای یادگار امام(ره) تبریز و باز‌ی‌های ماشین‌سازی شاهد بودیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید