• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 24 مهر 1397
کد مطلب : 34332
+
-

برگزاری دهمین فستیوال لومیر با حضور اصغر فرهادی

برگزاری دهمین فستیوال لومیر با حضور اصغر فرهادی

دهمین دوره جشنواره سینمایی لومیر با حضور چهره‌هایی نظیر اصغر فرهادی، خاویر باردم، مونیکا بلوچی، گیرمو دل‌تورو و کلود للوش گشایش یافت.
در شب افتتاحیه این جشنواره سینمایی فیلمی در ژانر کمدی – درام با عنوان «برنامه کودک از بین‌رفته» ساخته کلود للوش در سال1988 به‌نمایش درآمد.
تیری فرمو مدیر انستیتو لومیر در‌این‌باره گفت: به‌منظور گرامیداشت دهمین سالگرد برگزاری جشنواره لومیر، تصمیم به نمایش فیلمی فرانسوی گرفتیم. بنابراین نسخه جدید و بازسازی‌شده‌ای از فیلم للوش را برای این منظور برگزیدیم.برتراند تاورنیه، مدیر مؤسسه لومیر هم للوش را به‌خاطر احساس قوی عاشقانه‌اش به سینما به‌خاطر بازی مؤثر و خوب بازیگران فیلم‌هایش و به‌خاطر زحماتی که برای سینما کشیده است، ستود.
کلود للوش، کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده، فیلمبردار و هنرپیشه فرانسوی است. وی در طول دوران فعالیت سینمایی خود برنده نخل طلایی در سال1965 کن به‌خاطر فیلم «یک مرد و یک زن» همچنین برنده جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و برنده اسکار برای بهترین فیلم خارجی شده است. جشنواره فیلم لومیر هر سال میزبان حضور افتخاری یک هنرمند است و امسال مهمان ویژه جشنواره جین فوندا‌ست تا در اکران ویژه فیلم «خوشه‌های خشم» (۱۹۴۰) با بازی پدر فقیدش، هنری فوندا حضور یابد.جشنواره فیلم لومیر از سال۲۰۰۹ میلادی، در اکتبر هر سال در شهر لیون کشور فرانسه، برگزار می‌شود. این جشنواره به احترام و بزرگداشت برادران لومیر، مخترعان دوربین فیلمبرداری  نامگذاری شده و توسط مؤسسه لومیر برگزار می‌شود. این جشنواره بر مرور تاریخ سینما با محوریت حفظ و احیای فیلم‌های گذشته، تمرکز دارد. جایزه لومیر همه‌ساله به پاس دستاورد و مشارکت در صنعت سینما، به یک شخصیت بین‌المللی دنیای هنر هفتم، اهدا می‌شود.
منبع: فیلم ورایتی

این خبر را به اشتراک بگذارید