• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 17 دی 1396
کد مطلب : 3428
+
-

آمادگی برای رسیدگی به وضعیت 3 اثر تاریخی ایران در عراق

خبر
آمادگی برای رسیدگی به وضعیت 3 اثر تاریخی ایران در عراق

 مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام از آمادگی ‌برای ارائه خدمات فنی، حفاظتی و مرمتی به آثار سلیمان‌تپه، تل بکسایه و سبعات خزیر که براثر تغییرات مرزها پیش از انقلاب اسلامی به عراق منتقل شده‌اند، خبر داد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام با بیان اینکه این 3 اثر در سال ۱۳۱۰ هجری شمسی، در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده‌اند، گفت: این آثار در سال‌های پیش از انقلاب از استان ایلام جدا شدند و هم‌اکنون در خاک عراق قرار دارند.

  او با بیان اینکه از سرنوشت این آثار اطلاع دقیقی در دست نیست، افزود: این آثار در محدوده نوار مرزی و در استان واسط عراق قرار دارند و برای اطلاع از وضعیت آنها با استاندار و مسئولان استان واسط رایزنی‌ شده است. شنبه‌زاده تأکید کرد: موضوع این 3 اثر تاریخی در کمیته مشترک فنی ایران و عراق که در سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برگزار می‌شود، مطرح‌شده و درصورت تمایل عراقی‌ها به همکاری در این زمینه آمادگی لازم برای ارائه خدمات فنی، حفاظتی، مرمتی و دیگر خدمات ازسوی کارشناسان میراث‌فرهنگی ایلام وجود دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید