• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 24 مهر 1397
کد مطلب : 34234
+
-

کی‌روش: سردرد داریم، مسکن برسانید!

یک روز بعد از حاشیه‌های تازه تیم ملی بر سر مجموعه پک، کارلوس کی‌روش با دو بازیکن به نشست خبری آمد؛ نشستی که محلش برخلاف اعلام قبلی فدراسیون فوتبال تغییر کرد. قرار بود نشست خبری سرمربیان پیش از بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران و بولیوی در سالن نشست‌های مرکز ملی فوتبال برگزار شود اما پس از برگزاری نشست سرمربی بولیوی، به خبرنگاران اعلام کردند که نشست کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران، در ساختمان پِک برگزار خواهد شد. علت هم کاملا معلوم بود. بعد از دعواهای چند روز گذشته بر سر مجموعه پک و اینکه چه‌کسی حق دارد از آن استفاده کند، کی‌روش یک‌بار دیگر دست به قدرت نمایی زد و نشست خبری را به آنجا برد تا ثابت کند رئیس چه‌کسی است. نشست خبری دیروز هم برخلاف روال با دو بازیکن برگزار شد.

سردار آزمون به همراه کاپیتان تیم ملی آمد و مطابق انتظار توضیح خاصی درباره خداحافظی عجیبیش از تیم ملی نداد و تنها اشاره کرد که حال خانواده‌اش بهتر شده! کی‌روش البته در واکنش به این پرسش که چرا نشست خبری را در مجموعه پِک برگزار کرده گفت: «این مکان ساخته و طراحی نشده برای تعدادی افراد محدود، اینجا ساخته شده تا در خدمت فوتبال ایران باشد. خواهش کردم شما امروز اینجا باشید تا این احساس به شما دست بدهد که جزو خانواده ما هستید. اگر به این ساختمان با دقت نگاه کنید می‌بینید که احترامی برای فوتبال ایران وجود دارد که در هر گوشه ساختمان تصاویری از این افراد را می‌بینید که فوتبال ایران را ساخته‌اند؛ بازیکنان، مربیان و کسانی که سخت کار کرده‌اند.

هر گوشه و کنار این ساختمان ادای احترامی است به کسانی که به فوتبال ایران خدمت کرده‌اند. این شرایطی است که شما مطالب را با هواداران در میان بگذارید که بدانند این ساختمان مکانی است برای احترام، تقدیر و تحسین. شما می‌بینید عکس تمام سرمربیان ملی، بازیکنانی که بیش از 100 بازی ملی داشته‌اند و تصاویری از صحنه‌های خاص و پیروزی فوتبال ایران که در تاریخ ثبت شده در ساختمان پک وجود دارد. هیچ‌کس این کار را تنها انجام نداده و ما این کار را در کنار خانواده فوتبال ایران انجام داده‌ایم و دلیل برگزاری کنفرانس اینجا همین بوده است.» هر چه هست اردوی دوم تیم ملی بیش از اینکه به بحث‌های فنی مرتبط باشد در حاشیه‌های پک محدود ماند. شاید بازی تیم ملی با بولیوی خط پایانی بر این نزاع بی‌حاصل باشد.

  کی روش: چرا دیگران شکست خوردند؟
کارلوس کی‌روش درنشست خبری بازی با بولیوی گفت:«بیش از 40سال از آخرین قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌ها می‌گذرد. چرا دیگران شکست خورده‌اند و به موفقیت نرسیده‌اند؟ باید خاضعانه بازیکنان را بپذیریم و نقاطی را که ما در آنها ضعف داریم شناسایی کنیم. مطلب بسیار مهمی که همه ازجمله کارشناسان باید به آن توجه کنند، این است که برای موفقیت در جام ملت‌های آسیا، باید کار متفاوت و بهتر از گذشته داشته باشیم. بگذارید در این خصوص مثالی بزنم؛ ما در شرایط خوب و سلامتی قرار داریم، اما یک سردردهایی وجود دارد. سؤال اینجاست که آیا می‌خواهید مُسکن‌ها را قبل از جام ملت‌ها بدهید یا پس از آن؟ هم‌اکنون کار خودمان را انجام می‌دهیم و منتظر مسکن‌ها هستیم، وقتی داروها را بگیریم، حال‌مان خوب می‌شود. استراتژی ما این است که همه بازیکنان حاضر بوده و انگیزه خوبی داشته باشند.

بازیکنان ما کاملا متعهد بوده و رو به جلو و برای آماده‌سازی تلاش می‌کنند.» خبرنگاری از کی‌روش پرسید که در راستای بازگشت سردار آزمون به تیم ملی، آیا بازیکنانی که قبل یا بعد از جام جهانی از تیم ملی کنار گذاشته شده‌اند مثل سیدجلال حسینی و رامین رضاییان هم ممکن است به تیم ملی برگردند که سرمربی تیم ملی در پاسخ گفت: «شاید شما موافق باشید یا نباشید، اما نمی‌توانید بازیکن بزرگی مثل سیدجلال حسینی را نبینید، چون او یکی از کاپیتان‌هایی بود که در زمان حضورم در تیم ملی و سال‌هایی که بازی کرد، بهترین عملکرد را داشت. او علاوه بر اینکه همیشه جایگاهی در تیم ملی دارد، جای خاصی از قلبم را هم تسخیر کرده است، چون شماره پیراهن او 4 است و با حضور سیدجلال حسینی و تیم ملی، توانستم به چهارمین حضورم در جام‌جهانی برسم پس از صعود تیم ملی به جام‌جهانی، پیراهن سیدجلال را برداشتیم و امیدوارم با این توضیح به این داستان نقطه پایانی بگذاریم. از شما ممنونم و امیدوارم کمک کنید تا هواداران به ورزشگاه بیایند.» (لازم به توضیح است نشست خبری کی‌روش در شرایطی در پک برگزار شد که بالای سر او عکس سیدجلال حسینی قرار داشت.) سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: «شما درمورد بازیکنی صحبت می‌کنید که عکسش بالای سر من است.

او تاریخ‌سازی‌ کرد و با بنده هفت سال و نیم در تیم ملی حضور داشت و در یک تصمیم، من اعتقاد داشتم برخی بازیکنان دیگر باید گزینه‌های اول من باشند، اما هیچ‌کس نگفته و تصمیم نگرفته که یک بازیکن را کنار بگذارد و یا به آن بی‌احترامی کند. در هر لحظه اگر نیاز باشد درهای تیم ملی به روی بازیکنی مانند سیدجلال همیشه باز است، به‌خصوص با جایگاهی که او دارد. ما باید به آینده فکر و به جلو حرکت کنیم. اگر رو به جلو حرکت نمی‌کردیم احتمال الان سردار آزمون اینجا نبود و علی دایی اکنون اینجا نشسته بود. بازیکنان می‌آیند و می‌روند. همانطور که سیدجلال گفت باید به این تصمیمات احترام گذاشته شود.» 

  شجاعی: عدم‌ثبات درگذشته به ما لطمه زد 
مسعود شجاعی در نشست خبری در صحبت‌های کوتاهی خاطرنشان کرد: «مهم‌ترین چیزی که ما را به موفقیت می‌رساند، ثبات است. تجربه من ثابت کرده عدم‌ثبات به ما ضربه زده است. پس از رفتن برانکو از تیم ملی، امیر قلعه‌نویی در جام ملت‌ها سرمربی تیم ملی بود، پس از او افشین قطبی و علی دایی آمدند. این تغییرات به ما لطمه زد. در دوره قبلی، اگر مشکلات عجیب و غریب رخ نمی‌داد، می‌توانستیم موفق باشیم. با ثبات و تعهد، این مشکلات کمتر می‌شود. همه‌‌چیز داریم، اما مشکلات همچنان پابرجاست.»

  آزمون: الان حال خودم و خانواده‌ام خوب است
سردار آزمون در نشست خبری پیش از بازی با بولیوی درباره خداحافظی از تیم ملی و دلیل بازگشتش گفت: «بعد از جام جهانی 2018روسیه 99درصد به‌خاطر خانواده‌ام تصمیم گرفتم خداحافظی کنم. صد درصد برای همه آدم‌ها مهم‌ترین چیز خانواده است. من هم همه تصمیمات را با سرمربی تیم و مسعود شجاعی درمیان گذاشتم. این دو نفر زحمت زیادی برای من کشیده‌اند. خدا را شکر الان حال خودم و خانواده‌ام هم خوب است. جلسه‌ای هم که با کی‌روش و تاج داشتم خیلی به روحیه من کمک کرد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید