• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 22 مهر 1397
کد مطلب : 33976
+
-

حمایت سازمان حفاظت محیط‌زیست از استارتاپ‌های جمع‌آوری زباله

مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه مدیریت پسماند شهری فرصت خوبی برای اشتغال‌زایی و افزایش تولید ناخالص داخلی است، از برنامه این سازمان برای حمایت از شرکت‌های خصوصی و استارتاپ‌ها به‌منظور جمع‌آوری پسماندهای خشک خبر داد.
علی مریدی با اعلام اینکه متولی مدیریت پسماند شهری، وزارت کشور است و سازمان حفاظت محیط‌زیست تنها ناظر عالی در این زمینه به‌حساب می‌آید، به ایسنا گفت: طی ماه‌های اخیر برنامه‌های مدیریت پسماند وزارت کشور را دریافت کردیم و متوجه شدیم که عمده تمرکز این برنامه‌ها بر امحای پسماند شامل زباله‌سوزی و ایجاد واحدهای کمپوست است که باید از طریق صنایع وارداتی انجام ‌شود و طبیعتا نیاز ارزی خاص خود را دارد. اما در شرایط اقتصادی فعلی، این برنامه‌ها عملیاتی به‌نظر نمی‌رسد.
وی در مورد برنامه جایگزین سازمان حفاظت محیط‌زیست برای مدیریت پسماند کشور، گفت: برنامه ما تمرکز روی تفکیک از مبداء و کاهش پسماند از مبداء است البته این برنامه‌ها باید با روش‌های مدرن و مکانیزم‌های روز دنیا عملیاتی شود نه با روش‌های سنتی که صرفا چند سطل رنگی در سطح شهر بگذاریم؛ بنابراین استفاده از IT برای ارائه خدمات اینترنتی به‌منظور جمع‌آوری پسماند مهم‌ترین برنامه ماست که درحال حاضر در حال آماده‌سازی مقدمات آن هستیم.
مدیری تاکید کرد: در این زمینه ایده‌های جدید برای مدیریت پسماند، حمایت از استارتاپ‌هایی است که برای فعالیت در حوزه جمع‌آوری پسماندهای خشک، ایده و برنامه‌ای دارند و سازمان حفاظت محیط‌زیست قصد دارد این موضوع را به شکل اصولی و مطابق با استانداردهای روز دنیا و در قالب استارتاپ انجام دهد. این استارتاپ‌ها می‌توانند مشابه اسنپ و دیجی‌کالا عمل کنند و از طریق فعالیت اینترنتی مشغول به‌کار شوند و نسبت به جمع‌آوری پسماندهای باارزش مثل کاغذ، شیشه، پلاستیک، قوطی‌های فلزی و... اقدام کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید