• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 22 مهر 1397
کد مطلب : 33904
+
-

«عزیزی» مورد نظر کیست؟

«می‌آیند و می‌نشینند و از بی‌علاقگی به ادامه کار و دادن فرصت به جوانان و احترام به قانون منع حضور بازنشستگان و حفظ منافع ملی حرف می‌زنند و تازه استعفای بدون متن به نشانه حسن‌نیت امضا می‌کنند، بعد می‌روند به فدراسیون جهانی‌شان ندا می‌دهند که من را دارند برمی‌دارند؛ یک کاری بکنید!»؛ این طعنه‌ای بود که مازیار ناظمی - مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان- به یکی از فدراسیون‌های ورزشی  توئیتر زد.
پیش از این واکنش هم برخی رسانه‌ها از تلاش گروهی از روسای بازنشسته فدراسیون‌های ورزشی برای ماندن و نامه‌نگاری با فدراسیون‌های جهانی خبر داده بودند. اما فردی که مازیار ناظمی اینگونه او را نواخته بود در گمانه‌زنی‌های دقیق‌تر در خبرگزاری فارس غلامرضا امینی -رئیس فدراسیون قایقرانی- بود که به‌دلیل پایان دوره مدیریتش و همچنین بازنشسته بودن باید این فدراسیون را ترک کند.
این خبرگزاری ماجرا را به دیدار سیدرضاصالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک ایران با رئیس فدراسیون جهانی قایقرانی در حاشیه مسابقات المپیک جوانان، مستند کرده بود.
در خبر فارس آمده است: «گفته می‌شود غلامرضا امینی، رئیس فدراسیون قایقرانی از افرادی است که در رابطه با این موضوع با فدراسیون جهانی نامه‌نگاری داشته و به آنها اعلام کرده است که دولت قصد برکناری وی را دارد و در همین راستا مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک در جریان برگزاری مسابقات المپیک جوانان در آرژانتین، سؤالاتی را از صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک درخصوص دخالت دولت ایران در ورزش پرسیده‌ و پس از صحبت‌هایی، موضوع غلامرضا امینی، رئیس فدراسیون قایقرانی ایران را مطرح کرده‌اند که او اعلام کرده دولت قصد برکناری وی را دارد.»

با این حال غلامرضا امینی در گفت‌وگو با رسانه‌ها این مسئله را تکذیب کرده است و گفته که خودش چنین نکرده است و شاید یکی از عوامل فدراسیون دست به این کار زده باشد؛ «من به داورزنی هم گفته‌ام؛ هیچ مشکلی برای اجرای قانون ندارم. حتی خودم می‌خواهم فدراسیون را تحویل بدهم. اگر بگویند فدراسیون را تحویل فلانی بده از خدایم است و قبول می‌کنم چون خسته شده‌ام.
اختیارم را به داورزنی و اسبقیان داده‌ام و گفته‌ام برای رفتن نیم‌ساعت به من فرصت بدهند. این نیم‌ساعت را هم برای این گفتم که وسایل و لباس‌هایم را جمع کنم. البته اگر آنها بخواهند کمک کنم این کار را هم انجام خواهم داد.»خبرگزاری فارس از  امینی پرسیده که  ممکن است از همکاران شما کسی با فدراسیون جهانی مکاتبه کرده باشد رئیس فدراسیون هم آنطور که این رسانه منتشر کرده از «عزیزی» به عنوان فردی که ممکن است با فدراسیون جهانی صحبت کرده باشد،نام برده.
نکته طنز ماجرا اینجاست که پی گیری های همشهری ورزشی از روابط عمومی فدراسیون به اینجا ختم شد که «عزیزی » یک فرد نیست بلکه تکه کلام محاوره ای رئیس فدراسیون قایقرانی است و همین مساله باعث شد که بسیاری از سایت‌ها از عنوان:«عزیزی ممکن است با فدراسیون جهانی تماس گرفته...» برای این خبر استفاده کنند. جدا از ابعاد طنز ماجرا اما به نظر می رسد که موضوع کناره گیری بازنشسته های ورزشی خیلی هم بی سروصدا نباشد و ممکن است باعث توضیح نهادهای بین المللی ورزشی از ایران شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید