• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 21 مهر 1397
کد مطلب : 33882
+
-

تجهیز پارک‌های همدان

خبر
تجهیز پارک‌های همدان

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: 70 درصد پارک‌های همدان به وسایل بازی از جنس پلی‌اتیلن و کف‌پوش تجهیز شدند و 30 درصد باقیمانده نیز طی یک سال آینده از این وسایل بهره‌مند می‌شوند.
«وحید علی‌ضمیر» در گفت‌و‌گو با فارس با بیان این‌که طی 3 سال گذشته در بیشتر پارک‌ها وسایل بازی پلی‌اتیلن جدید نصب‌ شده است، اظهار کرد: این وسایل مجموعه‌ای کامل هستند که برای بازی کودکان در پارک‌ها نصب ‌شده است.
وی با اشاره به این‌که در پارک مردم حدود 7 مجموعه جدیدی بازی ایام عید سال 97 خریداری و نصب‌ شده است، افزود: برای نوسازی وسایل بازی پارک‌ها در سال گذشته 15 دستگاه مجموعه بازی خریداری که اکثر آن‌ها در مناطق کمتر توسعه افته شهری و برای توانمندسازی مردم منطقه شده نصب شد.

معاون شهردار همدان با بیان این‌که 135 پارک اصلی و حاشیه‌ای در همدان وجود دارد، تصریح کرد: در سال جاری بیش از 70 درصد پارک‌های همدان به وسایل بازی جدید مجهز شده و به بهره‌برداری رسیده است.
وی ادامه داد: 30 درصد باقیمانده پارک‌ها که البته بیشتر در محوطه‌های حاشیه‌ای و کوچک واقع هستند، با برنامه‌ریزی انجام‌شده در یک سال پیش‌رو به تجهیزات جدید مجهز خواهند شد.

 این مسئول با اشاره به این‌که سال آینده در همه پارک‌ها وسایل جدید بازی خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: وسایل بازی دارای طول عمر مفیدی هستند اما مسائل مختلف از جمله استفاده نامناسب برخی از افراد بزرگ‌سال به این تجهیزات آسیب وارد می‌کند. وی با اشاره به این‌که نگهداری و تعمیرات این وسایل بازی هزینه زیادی به دنبال دارد، گفت: این وسایل در واحدهای تولیدی خاص ساخته می‌شوند که باید در شرایط اقتصادی امروز به طور نقدی هم خریداری شوند.

معاون شهردار همدان اظهار کرد: برخی از وسایل بازی با وجود این‌که استاندارد هم بوده اما به دلیل استفاده نادرست ظرف 6 ماه از کار افتاده است.
وی بابیان این‌که در اکثر محوطه‌های بازی پارک‌ها کف‌سازی انجام‌ شده است؛ افزود: تمام تلاش ما این است که بهترین و باکیفیت‌ترین وسایل بازی در پارک‌های شهر همدان نصب شود و کودکان و نوجوانان از آن استفاده بهینه کنند.
‌‌ضمیر تأکید کرد: سال گذشته 40 میلیارد ریال انواع وسیله بازی و کف‌پوش برای پارک‌های همدان خریداری و نصب‌شده است.
وی تصریح کرد: نگهداری این وسایل و تعمیر آن‌ها نیز بر عهده پیمانکارانی است که با شهرداری قرارداد منعقد می‌کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید