• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 21 مهر 1397
کد مطلب : 33861
+
-

خشکسالی به عشایر چابهار و کنارک خسارت زد

عشایر این 2 شهرستان در خشکسالی‌های چند ساله اخیر بیش از 20 میلیارد ریال خسارت دیدند



رئیس اداره امور عشایری شهرستان‌های چابهار و کنارک گفت: عشایر این 2 شهرستان در خشکسالی‌های چند ساله افزون بر 20 میلیارد ریال خسارت دیدند. 
«محمد جمشیدی» در گفت‌و‌گو با ایرنا بیان کرد: عمده خسارات عشایر در زمینه تلف شدن 520 رأس دام سبک و سنگین، خشک شدن 6 حلقه چاه کشاورزی، نابودی کشاورزی دیم و خشک شدن چشمه‌ها و از دست دادن شغل است. 
وی افزود: براساس آخرین سرشماری اقتصادی و اجتماعی مرکز آمار ایران در شهرستان‌های چابهار و کنارک 520 خانوار با جمعیت 2623 نفر عشایر در این شهرستان‌ها زندگی می‌کنند. 

رئیس اداره امور عشایری چابهار و کنارک ادامه داد: 270 خانوار از عشایر این مناطق ساحلی کوچنده هستند که بیشتر در مناطق بخش مرکزی، پلان، باهوکلات و دشتیاری ییلاق و قشلاق می‌کنند.  وی اظهار کرد: در برخی موارد سرقت احشام و از بین رفتن دام‌های عشایر در حوادث رانندگی از دیگر خسارت‌های وارده بر این قشر زحمتکش است. 

جمشیدی خواستار جبران خسارت‌های خشکسالی عشایر این منطقه شد و گفت: تخصیص 40 تن علوفه، کنسانتره یارانه‌ای، مرمت و بهسازی چاه‌ها و چشمه‌ها، برق‌رسانی به مناطق عشایری، خرید 15 آبشخور، فنس و حصارکشی جایگاه دام‌ها از نیازها و ضرورت‌هاست. رئیس اداره امور عشایری چابهار و کنارک تامین آب آشامیدنی عشایر و دام‌هایشان را از مشکلات عمده عنوان کرد و افزود: تامین60 تانکر آب 2 تا 5 هزار لیتری از نیازهای مهم جامعه عشایری این منطقه است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید