• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 21 مهر 1397
کد مطلب : 33846
+
-

یکدلی و همسویی در مدیریت شهری

فریده بزنی بیرانوند| عضو شورای اسلامی شهر کرج:


عملکرد یک ساله شورای اسلامی پنجم نشان می‌دهد تنها ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... برای توسعه همه‌جانبه یک شهر کافی نیست و تا زمانی‌ که تصمیم‌گیرندگان در مجموعۀ مدیریت شهری یکدل و همسو نباشند، سرمایه‌ها به هدر می‌روند. مردم کرج برای پیگیری ابتدایی‌ترین مطالبات خود مشکل دارند و با درهای بسته رو‌به‌‌رو می‌شوند. 
اگر هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر خود را جای مردم‌ می‌گذاشتند و در رفع دغدغه آنان احساس مسئولیت می‌کردند، شهر وضعیت بهتری می‌یافت و گلایه‌های مردمی کمتر می‌شد. با وجود طرح‌ها و پروژه‌هایی‌که در طول سال‌های قبل در این شهر اجرا شده است، مردم کرج هنوز آرزوی بهره‌مندی از امکانات کافی را در دل دارند و به دنبال احقاق ابتدایی‌ترین حقوق خود هستند. 
شرایط موجود حق شهروندان کرج نیست و همه مسئولان باید در این خصوص پاسخگو باشند. تا زمانی که اعضای شورای شهر همدل و همفکر نباشند، نمی‌توانند اهداف پیش‌بینی شده برای توسعه شهر را به‌درستی محقق کنند. اگر بخواهیم گزارشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای شورای پنجم به ارائه دهیم، شرمنده مردم خواهیم شد. 

چون در طول سال گذشته، شورای شهر عملکرد قابل قبولی نداشته است. طی این مدت از پروژه‌هایی بهره‌برداری شد که در دوره چهارم کلنگ‌زنی شده بودند و دستاورد شورای قبلی محسوب می‌شوند.
 اعتراف به عملکرد نامناسب شورای اسلامی پنجم شاید برای عده زیادی خوشایند نباشد، ولی ما به عنوان نمایندگان مردم، باید شجاعت داشته باشیم و از بیان حقایق طفره نرویم؛ چون مردم از ما آگاه‌تر هستند و جریان‌ها را به ‌خوبی درک می‌کنند. در یک سال گذشته، چند نفر به عنوان شهردار از سوی شورای شهر انتخاب شدند که اکثر آنان برای مدتی به عنوان سرپرست، فعالیت کردند، ولی به دلایلی تایید نشدند.

یارگیری برای انتخاب شهردار به ضرر شهر تمام می‌شود. بنابراین تمام 13 عضو شورا باید توجه به منافع شخصی را کنار بگذارند و چهرۀ توانمندی را برای تصدی شهرداری معرفی کنند. این‌که اعضای شورای اسلامی شهر در گروه‌های چند نفری و پشت درهای بسته برای شهردار شدن شخص خاصی تصمیم بگیرند نتیجه‌بخش نیست. شهردار کرج باید با رای همه اعضا و بر مبنای اصول تعهد، تخصص، درستکاری و توانمندی انتخاب  شود.

 انتخاب شهردار اکنون مهم‌ترین اولویت شوراست و در این فرایند نباید از این حقیقت گذشت؛ چون ما شورای شهر هستیم نه شورای شهردار. این‌که شورای شهر نتوانسته در انتخاب شهردار به اتفاقِ نظر برسد، ماهیت آن را زیر سوال می‌برد و از اعتماد مردم کم می‌کند. در فرایند انتخاب شهردار باید نگاه‌های جانبدارانه را کنار گذاشت و گزینه‌هایی معرفی شوند که به جای میز ریاست به مردم و مشکلات شهر فکر کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید