• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 21 مهر 1397
کد مطلب : 33770
+
-

از زمین و آسمان می‌بارد

از زمین و آسمان می‌بارد

همه می‌دانند که پرسپولیس به‌خاطر یک سال محرومیت از جذب بازیکن با مشکلات بسیار زیادی مواجه بوده است؛ مصایبی که به‌رغم آنها این تیم توانست پیشروی خوبی در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد. با همه اینها، گرفتاری‌های برانکو همچنان ادامه دارد و در آستانه صعود سرخ‌ها به فینال آسیا، هنوز از زمین و زمان برای پروفسور و پرسپولیسی‌ها دردسر می‌بارد؛ گرفتاری‌هایی که خیلی از آنها اصلا فنی نیست! 

  رباط ماهینی
روز قبل از داربی برانکو در گفت‌وگو با خبرنگاران از اینکه در این فصل دشوار، بازیکنانش کمتر مصدوم شده‌اند ابراز خرسندی کرد و به شوخی گفت: «به قول شما ایرانی‌ها باید بزنم به تخته.» 24ساعت بعد اما رباط حسین ماهینی در بازی با استقلال پاره شد. برانکو در یک مقطع 3 دفاع راست داشت و مجبور بود از بین ماهینی، محرمی و رامین رضاییان 2 نفر را بیرون بنشاند. حالا اما تنها دفاع راست تیم او رباط پاره کرده تا ایوانکوویچ ناچار به استفاده از گزینه‌های غیرتخصصی مثل سیامک نعمتی و شجاع خلیل‌زاده شود.

  پای امید
در شرایط دشوار فعلی، مصدومیت امید عالیشاه در بازی رفت با السد هم به یک مشکل جدی برای برانکو تبدیل شده است. هم‌اکنون رسیدن عالیشاه به بازی برگشت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و ممکن است درصورت غیبت او، باز هم بازیکنی مثل آدام همتی فیکس شود.

  گرفتاری شایان مصلح
شایان یک فصل‌ونیم است که در پرسپولیس حضور دارد و در این مدت خیلی کم پیش آمده که گزینه حضور در ترکیب اصلی این تیم به‌شمار بیاید، اما درست همین اواخر که به‌خاطر مصدومیت شدید حسین ماهینی به این بازیکن نیاز پیدا شد، او یک گرفتاری عجیب در بیرون از مستطیل سبز پیدا کرد. به این ترتیب شایان که دستی در شعرخوانی و مدیحه‌سرایی دارد، به‌خاطر سوءتفاهم‌های ایجاد شده بعد از یکی از مداحی‌هایش به مشکل برخورد. بعد از این گرفتاری‌ها البته او به قطر رفت و در بازی رفت با السد برای پرسپولیس بازی کرد، اما پس از بازگشت کاروان سرخپوشان خبری از مصلح نشد. شایان 3 روز در تمرینات غیبت داشت و رسانه‌ها در موردش نوشتند او در این مدت در اختیار نهادهای ذیصلاح بوده است. به هر حال مدافع چپ قرمزها به تمرینات برگشته و برانکو امیدوار است شرایط روحی او برای تقابل سرنوشت‌ساز با السد، مساعد باشد.

  بشار غمگین
در فصلی که پرسپولیس محسن مسلمان را از دست داد، بشار رسن به یکی از بهترین بازیکنان این تیم تبدیل شد و به خوبی جای خالی مهندس یاغی را پر کرد. بشار امسال نمایش‌های بسیار خوبی در لباس پرسپولیس داشته و ازجمله عوامل موفقیت این تیم در آسیا بوده است. رسن که در مسابقه رفت مقابل السد هم بازی مؤثری ارائه داد، پیش از بازی برگشت در سوگ از دست دادن مادرش نشست. مادر بشار بیمار بود و در مقطعی برای مداوا به تهران هم سفر کرد. همان روزها بود که تصویر بوسه زدن بشار بر دست مادرش بازتاب زیادی در رسانه‌ها پیدا کرد. حالا برانکو در کنار همه گرفتاری‌هایش باید نگران وضعیت روحی هافبک عراقی هم باشد.

  بازی دلار
افزایش سرسام‌آور قیمت دلار روی زندگی تک‌تک ایرانیان تأثیر گذاشته و مجموعه باشگاه پرسپولیس هم از این قاعده مستثنی نبوده است. برانکو که قطعا مهم‌ترین عامل موفقیت‌های پرسپولیس در این سال‌ها بوده، به همین دلیل 5 ماه نتوانست دستمزد بگیرد و حتی در مصاحبه‌ای مدعی شد طبق قراردادش دیگر منعی برای ترک ایران ندارد. مارکو به‌عنوان دیگر عضو بسیار مهم کادر فنی و البته گادوین منشا و بشار رسن هم همین شرایط را داشتند. وضع چنان بود که شایعه شد در حاشیه سفر اخیر منشا به کشورش عده‌ای زیر پای او نشستند که پرسپولیس را رها کند و به باشگاهی دیگر برود. با این اوصاف گفته می‌شود مشکل به‌طور موقت حل شده و پرسپولیسی‌ها با تهیه ارز ثانویه به‌زودی بخشی از مطالبات بازیکنان و مربیان خارجی این تیم را پرداخت خواهند کرد.

  ورزشگاه آزادی
اگر پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان برسد، بازی برگشت را در ورزشگاه آزادی میزبانی خواهد کرد. به همین دلیل و با توجه به حساسیت برگزاری مراسم اهدای جام، کنفدراسیون فوتبال آسیا ده‌ها ایراد از ورزشگاه آزادی گرفته که گفته می‌شود رفع آنها نیازمند تخصیص 15میلیارد تومان بودجه است. این مسئله به یک دغدغه ذهنی برای تیم ملی تبدیل شده؛ هرچند گفته می‌شود تحت هیچ شرایطی میزبانی فینال احتمالی از پرسپولیس سلب نخواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید