• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 18 مهر 1397
کد مطلب : 33651
+
-

تبادل تجارب مدیریت شهری سوئد و ایران

دیپلماسی شهری
تبادل تجارب مدیریت شهری سوئد و ایران

در دیدار رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با سفیر سوئد در ایران بر ضرورت تقویت دیپلماسی شهری اروپا و تهران تأکید شد.
به گزارش خبرنگار شهرنوشت، محمدعلی کریمی در دیدار «هلنا سونگ لند» سفیر سوئد با بیان اینکه تهران با مشکلات زیست‌محیطی و ترافیکی مواجه است، گفت: یکی از برنامه‌های مدیریت شهری برای حل مشکلات پایتخت، حرکت به سمت تحقق شهر هوشمند است. در این راستا، شهرداری تهران آماده همکاری با کشورهای اروپایی ازجمله سوئد است. او ساماندهی پسماند شهری را از مهم‌ترین دغدغه‌های شهرداری تهران معرفی و اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از ۹میلیون تن زباله در تهران تولید می‌شود که تنها 2 درصد از این میزان زباله به انرژی تبدیل می‌شود. بنابراین به ورود فناوری‌های نوین و استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران جدید در این زمینه نیاز داریم. او همچنین از برگزاری دوره‌های آموزشی و فرصت‌های مطالعاتی توسط «آژانس بین‌المللی توسعه همکاری سوئد» استقبال کرد و گفت: در قالب این دوره‌های آموزشی، امکان انتقال اطلاعات و تجربه در حوزه شهری فراهم می‌شود؛ چنانچه در گذشته نیز با اعزام نیرو تجربیات خوبی مبادله شد.
در این دیدار، سفیر سوئد در ایران با بیان اینکه در ابتدای ورود به تهران به‌دلیل ترافیک و آلودگی هوا علاقه چندانی به این شهر نداشتم، از تغییر دیدگاه خود در گذر زمان گفت و اضافه کرد: تهران مانند بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا با مشکلات ترافیکی، نحوه مدیریت منابع آب و تراکم ساختمان روبه‌روست که باید در این زمینه راه‌حل‌های مشترک پیش‌بینی شود. هلنا سونگ‌لند با اشاره به دغدغه شهرداری تهران برای حرکت به سمت شهر هوشمند گفت: کشور سوئد در زمینه توسعه فناوری اطلاعات و سیستم‌های هوشمند شهری در سال‌های گذشته بسیار موفق عمل کرده و می‌تواند با شهرهایی مانند تهران در این زمینه تبادل اطلاعات کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید