• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 18 مهر 1397
کد مطلب : 33562
+
-

نامه مطهری به دادستان کشور

عاملان ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز مجازات شوند

مجلس
عاملان ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز مجازات شوند

علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی از دادستان کل کشور خواسته است دستور رسیدگی، تحقیق و کشف عاملان ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز برای نمایندگان در جریان بررسی لایحه CFT را صادر کند.

در ماه‌های گذشته که مجلس لوایح چهارگانه دولت برای پیوستن به FATF را بررسی می‌کرد حجم انبوهی از پیامک‌های تهدیدآمیز به تلفن‌های همراه نمایندگان اصلاح‌طلب ارسال می‌شد که از آنها خواسته شده بود به این لوایح رأی ندهند. این پیامک‌ها یکشنبه گذشته که لایحه CFT یا همان لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم به بحث گذاشته شده بود به اوج خود رسید. منشأ و مبدأ این پیامک‌ها مشخص است اما دادستانی تاکنون ورودی نسبت به این قضیه نداشته است.

محمدرحیم نوروزیان، معاون امنیتی استانداری خراسان در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص منبع پیامک‌های ارسالی FATF گفته است: متولی اصلی پیامک‌های ارسالی به نمایندگان شناسایی نمی‌خواهد و خود افراد دخیل در این امر اعلام کرده‌اند که ارسال این پیامک‌ها کار چه‌کسی است. او گفته بود: این فرد آقای خ. م(عضو سابق شورای شهر مشهد) بوده که در حسینیه‌ای در مشهد مشغول فعالیت است.

خلیل موحد، عضو سابق شورای شهر در یک گفت‌وگو ارسال پیامک‌ها را تأیید کرده و گفته است که این کار را ادامه خواهد داد. او گفته است: قصد ما این است که خیانتی که نمایندگان مجلس کرده‌اند را برای اعضای محترم شورای نگهبان تبیین کنیم. بنابراین برخی کارهایی که تاکنون در رابطه با نمایندگان مجلس صورت گرفته در این رابطه هم مشترک خواهد بود. بعد از آنکه برخی نمایندگان متن برخی از این پیامک‌های تهدیدآمیز را منتشر کردند و پس از سکوت قوه قضاییه در این‌باره علی‌مطهری نامه‌ای به حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری نوشته و از او خواسته که به این موضوع رسیدگی کند.

عاملان معرفی شوند

مطهری در بخشی از این نامه خود که ایسنا آن را منتشر کرد آورده است: «همانطور که مستحضر هستید برای ممانعت از تصویب لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در مجلس، پیامک‌های متعددی برای نمایندگان محترم ارسال شد و هنوز ادامه دارد. این پیامک‌ها شامل تهدید، توهین و دشنام فراوان بوده است که طبعا آرامش روانی آنها را برهم می‌زند. نظر به درخواست تعدادی از نمایندگان که به این جانب مراجعه کرده‌اند و به‌طور کلی وظیفه ذاتی دادستان کل به‌عنوان مدعی‌العموم، مستدعی است دستور رسیدگی و تقسیم و کشف عاملان این اقدام و سپس معرفی و تعیین مجازات مقتضی برای آنها را صادر فرمایید.»

پیامک‌ها همچنان ادامه دارد

محمدرضا بادامچی، نماینده مردم تهران هم دیروز در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: مدت‌هاست که پیامک‌های تهدیدآمیز درباره لایحه CFT به نمایندگان ارسال می‌شود، ما تصور می‌کردیم این پیامک‌ها بعد از بررسی و تصویب این لایحه پایان یابد ولی هنوز این پیامک‌ها ادامه دارد و جنبه نفرین پیدا کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در این پیامک‌ها موضوع امام حسین(ع) و یزید را مطرح می‌کنند، جو ارعاب و ترس برای نمایندگان ایجاد می‌کنند ولی بدانند با این اقدامات‌شان به هیچ جا نمی‌رسند و این اقدامات‌شان خداپسندانه نیست و هیچ نتیجه‌ای ندارد.

وی ادامه داد: اینها که این پیامک‌ها را می‌دهند تا دیروز می‌گفتند که این کار را بکن و این کار را نکن‌؛ از روز گذشته و پس از تصویب این لایحه، لحن پیامک‌هایشان عوض شده و می‌گویند «وای به حالتان». نماینده مردم تهران در مجلس افزود: افرادی را تشویق می‌کنند که جلوی مجلس بیایند و داد بزنند، ما شنیده‌ایم این افراد را از یک مسیر جغرافیایی خاص و با اتوبوس مقابل مجلس آورده‌اند.

شورای نگهبان تاثیر نمی‌پذیرد

نجات‌الله ابراهیمیان، عضو شورای نگهبان درباره پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان برای تحت‌تأثیر قرار گرفتن رأی به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون CFT اظهار داشت: شورای نگهبان در رسیدگی به لوایح و طرح‌ها به این سؤال پاسخ می‌دهد؛ اینکه آیا طرح یا لایحه مورد بررسی، مغایر شرع و قانون اساسی است یا خیر؟‌ به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: ما کار خودمان را می‌کنیم و به حواشی و مسائل دیگر توجهی نداریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید