• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 18 مهر 1397
کد مطلب : 33525
+
-

700 میلیارد تومان خسارت

خبر
700 میلیارد تومان خسارت

 سیل اخیر حدود 7 هزار میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی، کشاورزی، واحدهای مسکونی و تجاری و راه‌های اصلی و فرعی مازندران خسارت وارد کرد.به گزارش ایرنا، استاندار مازندران با اعلام خبر بالا اظهار کرد: بیشترین خسارت‌های ناشی از سیل به تاسیسات زیربنایی این خطه شمال کشور با حدود 5 هزار میلیارد ریال وارد شده است.«محمد اسلامی» بخش کشاورزی را در رتبه دوم خسارت‌های ناشی از سیل معرفی کرد.نماینده عالی دولت در مازندران گفت: بر اثر این حادثه 2650 واحد مسکونی خسارت‌دیده از سیل شناسایی شده است که از این تعداد 82 واحد به طور کلی تخریب شده و به 2570 واحد هم بین 30 تا 60 درصد خسارت وارد شد.

استاندار مازندران افزود: گزارش خسارت‌های ناشی از سیل استان برای تخصیص اعتبارات لازم هفته جاری در نشست هیات دولت مطرح می‌شود.
وی ادامه داد: این گزارش‌ها برای معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی برای طرح در هیات دولت ارسال خواهد شد.

این مسئول اظهار کرد: امیدواریم با تصویب هیات وزیران مرحله اول کمک‌های مالی دولت برای جبران خسارت‌ها به خصوص برای تاسیسات زیربنایی و مردمی هفته آینده در اختیار استان قرار گیرد. اسلامی اطلاع‌رسانی به موقع ستاد مدیریت بحران و هواشناسی و هوشیاری مردم را عامل اصلی در کاهش میزان خسارت‌های انسانی در این سیل دانست و گفت: در این بلای طبیعی 5 نفر در مازندران جان خود را از دست دادند که به جز یک نفر، بقیه تلفات ناشی از سیل نبوده است.

 وی بیشترین میزان خسارت سیل را مربوط به تنکابن و رامسر دانست و افزود: در تنکابن 14روستا گرفتار آبگرفتگی شده بودند و یک پل هم به طور کامل تخریب شد. اسلامی توضیح داد: میزان بارش‌ها در کل مازندران به ویژه این دو شهرستان سنگین و بی‌سابقه بود و در کمتر از 16ساعت 264 میلی‌متر در غرب استان بارش داشتیم که رکورد جدیدی است.

این مقام مسئول افزود: آبی که در رودخانه‌ها جاری شده، طبق برآورد کارشناسان طی 150سال گذشته سابقه نداشته است.
استاندار گفت: تاکنون 18روستا از آب آشامیدنی محرومند و در شهر رامسر هم کمبود آب دارد. امیدواریم به زودی مشکل آبرسانی به این روستاها حل شود. به گفته نماینده عالی دولت در مازندران، پاکسازی و آواربرداری، مرحله دوم و ساخت‌و‌ساز مرحله سوم مدیریت بحران در مناطق سیل‌زده استان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید