• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 17 مهر 1397
کد مطلب : 33395
+
-

جولان فناوری در نمایشگاه خودروی پاریس


نمایشگاه خودروی پاریس این روزها مورد توجه رسانه‌های جهان قرار گرفته است. شرکت‌های خودروسازی در این نمایشگاه که تا ۲۲مهر ادامه دارد تلاش کرده‌اند آخرین فناوری‌های جهان را به نمایش بگذارند. مثل همیشه در این نمایشگاه خودروهای مفهومی که دید مهندسان و طراحان شرکت‌ها را از خودروهای آینده نشان می‌دهد خبرساز بوده‌اند.


کانسپت ۷۰سالگی پورشه



پورشه در نمایشگاه پاریس اعلام کرده به مناسبت ۷۰سالگی این شرکت قصد دارد برخی مدل‌های مفهومی خود را به‌طور محدود تولید کند. یکی از این خودروها کانسپت۹۱۱ اسپیدستر است. این ماشین بدون سقف است و از نظر ظاهری با مدل۹۱۱ اندکی تفاوت دارد و بخش‌هایی از آن ازجمله آینه‌ها و باک بنزین با الهام از محصولات پورشه در دهه50 میلادی طراحی شده است. موتور اسپیدستر 6سیلندر با حجم 4لیتر است و بیش از ۵۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.


 مفهومی لوکس رنو



بعد از کانسپت‌های ئی‌زی-گو (EZ-GO) که یک تاکسی خودران است و ئی‌زی-پرو (EZ-PRO) که برای جا‌به‌جا کردن و تحویل بار در شهر ساخته شده، رنو تصویری از ماشین‌های لوکس در آینده را در کانسپت ئی‌زی-آلتیمو (EZ-ULTIMO) نمایش داده است. سیستم خودران در جلو و چهارگوشه ماشین قرارداده شده و موتور الکتریکی چرخ‌های جلو را حرکت می‌دهد. ارتفاع ماشین بسیار کم است اما هنگام حرکت ماشین کمی بالا می‌رود تا دست‌اندازها مزاحم سرنشینان نشود.


بوگاتی 8/5 میلیون دلاری



به گزارش انگجت، در پاریس بوگاتی برای نخستین بار از خودروی ۵.۸میلیون دلاری Divo رونمایی کرده است. سرعت این خودرو با ۱۵۰۰اسب بخار قدرت و موتور W16 در حقیقت اندکی از بوگاتی شیرون کمتر است. به دلیل بهینه‌سازی‌های متعدد در محصول جدید بوگاتی را یکی از بااهمیت‌ترین اتفاقات خودرویی جهان در سال ۲۰۱۸ دانست.


سوپراسپرت آئودی



مدل مفهومی E-Tron PB 18 آئودی سوپراسپرت جدیدی است که حسابی مورد توجه بوده است. این خودروی الکتریکی زیر 2ثانیه می‌تواند از حالت سکون به سرعت ۱۰۰کیلومتر در ساعت برسد. با یک‌بار شارژ هم ۵۰۰کیلومتر را طی می‌کند که برای یک سوپراسپرت خارق‌العاده است. سال‌ها قبل بسیاری استفاده از موتورهای الکتریکی در سوپراسپرت‌ها راغیرممکن می‌دانستند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید