• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 17 مهر 1397
کد مطلب : 33387
+
-

کریمی: استقلال، جوان است فرصت می‌خواهد

کریمی: استقلال، جوان است فرصت می‌خواهد

علی کریمی، هافبک ملی‌پوش استقلال در چند بازی اخیر بهترین بازیکن تیمش بوده است. حتی در داربی که یکی از کسل‌کننده‌ترین مسابقات تاریخ 2 تیم بود، این بازیکن به اذعان کارشناسان بازی قابل‌قبولی را ارائه کرد. کریمی در ابتدای حضورش به‌دلیل مصدومیت نتوانسته بود انتظارات را برآورده کند ولی حالا به یکی از مهره‌های ثابت تیم شفر تبدیل شده و در بین هواداران هم محبوبیت پیدا کرده است. گفت‌وگوی او با همشهری را در ادامه بخوانید: 


   در فاصله 5 روز 2 بار با نفت مسجدسلیمان بازی کردید و در هر 2 دیدار موفق به کسب پیروزی شدید. در این‌باره برایمان بگو.

بله خدا را شکر 2 برد ارزشمند کسب کردیم؛ بردهایی که با تلاش بازیکنان به‌دست آمد. چه بزرگ‌ترهای تیم و چه جوان‌ترها تمام تلاش خود را انجام دادند تا این موفقیت‌ها را کسب کنیم. مسجدسلیمان هم تیم خوبی بود و دیدید ما در هر دو بازی 10نفره شدیم اما تلاش کردیم تا برنده باشیم. نفت مسجد‌سلیمان هم تیم شایسته‌ای بود با این حال ما لیاقت برد را داشتیم.


   شما به مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی صعود کردید. این جام مثل سال گذشته برای‌تان جدی است؟

بله صددرصد؛ ما مدافع عنوان قهرمانی هستیم و تلاش می‌کنیم که بتوانیم از این عنوان خود دفاع کنیم. در کنار آن رقابت‌های لیگ برتر را هم تا هفته آخر جدی خواهیم گرفت و امیدواریم بتوانیم مدعی اصلی قهرمانی باشیم.


   این روزها یکی از آماده‌ترین بازیکنان استقلال هستی. حتی در داربی بهترین بازیکن تیمت بودی. انگار دوباره به آمادگی رسیده‌ای؟

با توجه به اینکه اوایل فصل بدون تمرین و با مصدومیت به تیم ملحق شدم طبیعی بود آماده نباشم ولی رفته رفته شرایطم بهتر شد. اردوی قبلی تیم ملی هم خیلی به کسب آمادگی مطلوبم کمک کرد و احساس بهتری داشتم. حالا هم تلاش می‌کنم تیم موفق شود و یک بازیکن مثمرثمر برای تیم باشم. استقلال تیم بزرگی است حتی باید گفت یکی از تیم‌های بزرگ آسیاست. باید تمام توان‌مان را برای موفقیت این تیم بگذاریم تا بتوانیم به رتبه شایسته‌ای برسیم.


   قبول داری استقلال تهران در هفته‌های گذشته در کسب نتیجه موفق نبوده؟

بله؛ ما در 8 هفته گذشته امتیازاتی را از دست دادیم و الان دیگر حق اشتباه نداریم. البته تیم جوانی داریم و بازیکنان جدید زیادی به تیم اضافه شده‌اند. با این حال هرچه سریع‌تر باید خودمان را جمع و جور کنیم چراکه چوب‌خط امتیاز از دست دادنمان پر شده است. رتبه هفتمی در ‌شأن تیم نیست و امیدوارم شرایط تغییر کند. 22هفته فرصت داریم به جایگاهی برسیم که درخور نام بزرگ استقلال است؛ البته تیم‌های خوبی در لیگ هستند و همه هم مدعی‌اند. در این بین یکسری جزئیات باعث شده اختلاف امتیاز به‌وجود بیاید. با این حال فاصله بین تیم‌ها کم است و تیم جوان شده ما می‌تواند خود را به صدر جدول نزدیک کند.


   بعد از بازی با مسجدسلیمان با انتشار عکسی از صیادمنش و قائدی، 2 گلزن بازی به حمایت از این بازیکنان جوان پرداختی. این کار دلیل خاصی داشت؟

سوای این 2 نفر که گل زدند ما در تیم خود جوانان دیگری هم داریم که فوق‌العاده کار می‌کنند؛ بازیکنانی که عضو تیم ملی امید و جوان و آینده‌دار هستند و فقط باید بیشتر تلاش کنند. باید قدر بازی در استقلال را بدانند.


   بعد از دوره مصدومیت دوباره به تیم ملی دعوت شده‌ای. از اردوی جدید برایمان بگو.

اردوی تیم ملی چه نیم ساعت باشد، چه 10 روز یا 2 هفته باشد فارغ از هر مسئله‌ای سراسر تجربه است. اردوهای تیم ملی در روند پیشرفت همه بازیکنان تأثیر می‌گذارند. الان هم امیدواریم در این اردو همه تلاش کرده و خوب کار کنند. مطمئن باشید همه بازیکنان حتی یک ثانیه هم از تلاش دریغ نمی‌کنند. همه بچه‌ها در جام جهانی عالی بودند.


   تو با بدشانسی و مصدومیت بی‌موقع جام جهانی را از دست دادی. باید برای جام ملت‌ها خیلی انگیزه داشته باشی.

بله متأسفانه قبل از جام جهانی مصدوم شدم و حسرت بزرگ من رقم خورد. باعث شد شانس اینکه باشم و بجنگم و بازی کنم را از دست بدهم. الان خدا را شکر شرایط خوبی دارم، می‌جنگم تا بتوانم برای تیم ملی مفید باشم.


   از تجربه کار با کارلوس کی‌روش بگو. به‌نظر تو دستاوردهای او برای فوتبال ایران قابل‌قبول است؟

تنها جمله‌ای که در مورد آقای کی‌روش می‌توانم بگویم اینکه فوتبال ایران تا به حال از اعتماد به ایشان ضرر نکرده است. به او اعتماد کردیم و برایمان بازدهی داشته است. تیم ملی فوق‌العاده‌ای ساخته است. هفت، هشت سال است غرور را به تیم ملی بازگردانده و بعد از جام ملت‌ها ان‌شاءالله باید برای جام جهانی بعدی هم در تیم ملی بماند. کی‌روش تأثیر زیادی در فوتبال داشته است و مردم از عملکرد او خوشحال و راضی هستند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید