• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 17 مهر 1397
کد مطلب : 33384
+
-

بدرود آقای جنجالی!

بدرود آقای جنجالی!

جان‌تری از بازیکن‌بودن پشیمان شد و اعلام بازنشستگی کرد. کاپیتان سابق چلسی که آخر فوتبالش را مجبور شد در لیگ پایین‌تر و در تیم استون‌ویلا سپری کند، چندی پیش قصد داشت راهی اسپارتاک مسکو شود اما به دلیل چالش به‌وجود آمده بین انگلیس و روسیه بر سر ترور بیولوژیکی جاسوس دوجانبه روس در انگلیس توسط روس‌ها فشار زیادی به او وارد شد و سرانجام تری از خیر بازی در 9ماه باقی‌مانده تا پایان لیگ روسیه گذشت.

قیمت او یک میلیون یورو بود و هر باشگاهی می‌توانست این بازیکن 37ساله را برای اضافه‌کردن تجربه به خط دفاعی‌اش با این رقم ناچیز به مدت یک‌فصل در اختیار بگیرد اما او غیر از روسیه مشتری دیگری نداشت. این بازیکن لندنی در 740بازی در تمام عمرش 66گل زد و 30پاس گل داد و 63هزار و 737دقیقه بازی کرد. در لیگ برتر تقریبا در هر 9بازی یک‌بار گل زد که بین مدافعان، آمار خوبی است. این جدا از 76بازی ملی و 6گل ملی است که او در کارنامه دارد.
یک عنوان لیگ قهرمانان اروپا، 5قهرمانی لیگ برتر، 4 جام حذفی، 3قهرمانی جام اتحادیه، 4 سوپرجام انگلیس و یک قهرمانی لیگ اروپا همه افتخاراتی است که تری به‌عنوان بازیکن به آن دست یافته است. او در سال2009 از سوی یک کمپانی سس که سالانه پدر نمونه را معرفی می‌کند، به‌عنوان پدر سال شناخته شد و این در حالی است که او سابقه خیانت به همسرش و همین‌طور هم‌تیمی‌اش وین بریج را دارد و این تاریک‌ترین نقطه کارنامه حرفه‌ای اوست؛ البته اگر آزار جنسی او و دوستانش علیه چند توریست آمریکایی بلافاصله پس از واقعه 11سپتامبر که به جریمه و توبیخ او و همدستانش منجر شد را نقطه تاریک‌تری به حساب نیاوریم.

اواخر همان سالی که به‌عنوان پدر نمونه معرفی شد، فاش شد که او به‌مدت 4ماه با همسر هم‌تیمی‌اش وین بریج یعنی ونسا پرونسل رابطه پنهانی داشته است. وین بریج به‌خاطر او چلسی را ترک کرد و بعدها هرگز او را نبخشید و حتی در بازی‌های رویارو با او دست نداد. با اینکه سابقه خیانت او کثیف‌تر از رایان گیگز نبود اما تری اعتبارش را بین طبقه اخلاقگرای بریتانیا از دست داد. فابیو کاپلو بلافاصله بازوبند کاپیتانی را از او گرفت و به ریو فردیناند داد.

او البته بعدا از سوی سرمربی بعدی تیم ملی دوباره بازوبند به او برگردانده شد. یک‌بار هم متهم شد که از برخی برای تمرین در زمین تمرینی چلسی پول دریافت کرده است. سابقه توهین نژادپرستانه هم در کارنامه سیاه اخلاقی وی دیده می‌شود؛ در نوامبر2011 پلیس درباره توهین نژادپرستانه او به آنتون فردیناند، بازیکن کویینز پارک‌رنجرز تحقیق کرد و تری مدعی شد که از این بازیکن پرسیده بود آیا فکر می‌کند به او گفته [...]؟ به همین دلیل بار دیگر بازوبند کاپیتانی تیم ملی از او گرفته شد. حالا با این سوابق سیاه، بعید به نظر می‌رسد تری در مربیگری به مدارج بالایی برسد؛ هرچند رایان گیگز با سابقه سیاه‌تر از او فعلا سرمربی تیم ملی ولز است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید