• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 17 مهر 1397
کد مطلب : 33383
+
-

آدام یا شایان؟

آنطور که برانکو در نخستین مصاحبه‌اش با خبرنگاران پس از بازگشت به ایران گفته، امید عالیشاه شانس اندکی برای رسیدن به بازی برگشت پرسپولیس با السد قطر دارد. امید اواسط نیمه دوم دیدار رفت مصدوم شد و حالا گفته می‌شود شاید در مصاف یکم آبان غایب باشد. این یک بدشانسی بزرگ برای تیمی است که بعد از مدت‌ها در یک مسابقه هیچ بازیکن محرومی ندارد اما حالا به‌خاطر آسیب‌دیدگی وینگر چپش دچار مشکل شده است. در صورت غیبت عالیشاه در بازی برگشت،2 گزینه برای پر کردن جای خالی او وجود خواهد داشت که هر کدام منجر به تداوم حضور یکی از بازیکنان ذخیره در ترکیب اصلی سرخپوشان خواهد شد. آدام همتی و شایان مصلح، 2 بازیکنی هستند که در مسابقه قبلی به ارنج اضافه شدند و حالا اگر عالیشاه نباشد، یکی از آنها در بازی برگشت هم شانس حضور مقابل ژاوی و یارانش را خواهد داشت.

در مسابقه قبلی سیامک نعمتی نمایش خوبی در پست دفاع راست داشت و این احتمال وجود دارد که برانکو در دیدار برگشت هم او را همانجا نگه دارد. در این صورت جلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده در قلب خط دفاع باقی خواهند ماند و محمد انصاری هم به پست دفاع چپ برمی‌گردد. با این شرایط آدام همتی از بیشترین شانس برای حضور در ترکیب اصلی و بازی در یکی از پست‌های خط میانی برخوردار خواهد شد. برانکو اما یک پلن دیگر هم دارد. اینکه سیامک را به پست اصلی‌اش برگرداند و جایگزین امید عالیشاه کند. در این صورت شجاع خلیل‌زاده مثل بازی با استقلال و سپیدرود، دفاع راست خواهد شد، محمد انصاری در قلب خط دفاع کنار جلال حسینی قرار می‌گیرد و شایان مصلح به‌عنوان دفاع چپ به میدان می‌رود.

در هر صورت انتخاب بین یکی از این دو گزینه برای برانکو بسیار سخت است، چرا که هر دو محاسن و معایبی دارند. با این حال با توجه به حضور بازیسازی مثل ژاوی، سرخ‌ها محتاج افزایش ضریب امنیت در عمق خط دفاعی هستند و بعید است که برانکو، شجاع را از پست دفاع وسط حذف کند؛ به‌خصوص که این بازیکن نمایش موفقی هم برابر بغداد بونجاح داشت. به این ترتیب احتمال می‌رود آدام همتی شانس بیشتری برای جایگزینی با عالیشاه داشته باشد؛ هرچند برانکو می‌تواند برای نخستین‌بار از شایان مصلح هم در پست وینگر چپ استفاده کند. قابلیت‌های تهاجمی شایان بیش از توانایی‌های تدافعی اوست و اصلا به همین دلیل او در پست دفاع چپ، اولویت اصلی برانکو نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :