• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 17 مهر 1397
کد مطلب : 33382
+
-

قفس نفرین‌شده

احتمال جدایی علیرضا بیرانوند از پرسپولیس بعد از پایان نیم‌فصل اول زیاد است و مسئولان این تیم از الان باید دنبال پیدا کردن یک جانشین برای او باشند. بیرانوند بعد از درخشش در جام‌جهانی پیشنهادهای خوبی دریافت کرد و در موقعیت مناسبی برای جدایی قرار گرفت. با وجود این او که تحت قرارداد باشگاه بود، تصمیم گرفت تا پایان دوران محرومیت پرسپولیس در این تیم بماند و البته در کنار سایرین بخت خودش را برای کسب عنوان تاریخی قهرمانی آسیا محک بزند. به این ترتیب احتمال جدایی بیرو در زمستان زیاد است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که پرسپولیسی‌ها بعد از احمدرضا عابدزاده تقریبا همیشه در پیدا کردن یک گلر اصلی مطمئن دچار مشکل بوده‌اند و حالا یک‌بار دیگر این چالش برای آنها تکرار خواهد شد. در این سال‌ها، قفس توری پرسپولیس به شکلی عجیب در اختیار گلرهایی قرار گرفت که کیفیت یا شخصیت لازم برای قبول این مسئولیت را نداشتند و بعد از جدایی از این تیم هم اغلب دوران درخشانی را پشت سر نگذاشتند. حالا سؤال این است که آیا بعد از بیرو هم قرار است همین حکایت تکرار شود؟

  خانه‌نشین‌ها؛ من اشتباهی بودم
دروازه پرسپولیس گاهی بیش از آنکه دروازه شهرت باشد، خط پایان دوران طلایی برای گلرهایی است که تاب این مسئولیت بزرگ را ندارند. مثلا الان تقریبا هیچ‌کس در ایران نمی‌داند میثاق معمارزاده کجاست و آخرین بار در کدام تیم توپ زده؟ این در حالی است که میثاق همین حالا 35ساله است و گلرهای مسن‌تر از او همچنان در لیگ برتر مشغول بازی هستند. دیگر گلر خانه‌نشین پرسپولیس حسین هوشیار است که در داربی تاریخی 13بهمن 90 از دروازه قرمزها حراست کرد و در برد معروف ایمون زاید شریک شد. او البته واقعا استانداردهای کیفی لازم را نداشت، بنابراین 4 سال بعد در سالگرد همان پیروزی اعلام بازنشستگی کرد. هوشیار همان روز در مصاحبه‌ای گفته بود: «من اشتباهی بودم، خداحافظ!» مسعود همامی هم که این روزها نامش به‌واسطه شکایت از پرسپولیس و سختگیری در این ماجرا مطرح شده، مدت‌هاست که تیم ندارد. همامی هم 34سال بیشتر ندارد، اما بعد از دوران ناموفقش در پرسپولیس تقریبا محو شد و الان هم گویا برای ادامه زندگی، به همان پولی دلخوش است که قصد دارد با شکایت از پرسپولیس بگیرد! به این فهرست می‌توان علیرضا حقیقی را هم اضافه کرد که ماه‌هاست تیم ندارد و معلوم نیست در آینده چه اتفاقی برایش رخ خواهد داد.

  نیمکت‌نشین‌ها؛ من ستاره نبودم
در سیاهه طولانی گلرهای دهه 90 پرسپولیس، اسم دروازه‌بان‌های متوسطی هم به چشم می‌خورد که هنوز به بازی ادامه می‌دهند، اما عمدتا «ستاره» هستند. مثلا رحمان احمدی که در یک مقطع به طرزی معجزه‌آسا به دروازه‌بان اصلی تیم ملی هم تبدیل شد، این فصل در پارس‌جنوبی عضویت دارد، هرچند درخشش احمد گوهری باعث نیمکت‌نشینی او شده است. این اتفاق برای ایمان صادقی هم در سپیدرود رشت افتاده. صادقی در پرسپولیس آنقدر بد عمل کرد که هواداران برای پایان محرومیت سوشا مکانی لحظه‌شماری می‌کردند(!) اما الان علی کریمی کورش ملکی جوان را به او ترجیح می‌دهد.

  حسینی به درد پرسپولیس می‌خورد؟
با افزایش اختلاف بین حسین حسینی و مسئولان باشگاه استقلال، گلر جوان آبی‌ها هم به جمع گزینه‌های غیررسمی حضور در پرسپولیس افزوده شده؛ اما به‌نظر نمی‌رسد این اتفاق حداقل در پنجره نقل‌وانتقالات پیش‌رو رخ بدهد؛ چون حسینی هنوز 6‌ماه دیگر با استقلال قرارداد دارد و سرپرست باشگاه هم گفته به هیچ‌وجه رضایتنامه او را صادر نمی‌کند. از سوی دیگر رفتارهای ناشیانه حسینی طی یک سال گذشته حاشیه‌های زیادی به‌وجود آورده و همین مسئله هواداران پرسپولیس را می‌ترساند. او در تابستان به‌عنوان بازیکن آزاد به راحتی می‌تواند سرخپوش شود، اما آیا گلری که در استقلال آن همه جنجال به‌پا کرد، در پرسپولیس آرام می‌گیرد؟

این خبر را به اشتراک بگذارید