• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 15 مهر 1397
کد مطلب : 33200
+
-

سردرگمی بازار مصالح ساختمانی شیراز

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان تیرچه و بلوک شیراز از 2برابر شدن قیمت تیرچه و بلوک خبر داد.
 به گزارش تسنیم، «سیروس فصحتی» با بیان این‌که قیمت تیرچه و بلوک 2 برابر شده است ، تیرچه که قبلا 7 هزار تومان فروخته می‌شد در حال حاضر با قیمت نزدیک به 15 هزار تومان به فروش می‌رسد، اظهار کرد: افزایش قیمت میلگرد، افزایش قیمت سیمان و افزایش هزینه کارگر در این گرانی تاثیر داشته است.

وی با بیان این‌که سردرگرمی در بازار مصالح ساختمانی حاکم است، افزود: مواد اولیه کارگاه‌های تیرچه و بلوک وارداتی نیست و برای ساخت این مصالح به خارج از کشور وابسته نیستیم، اما تولیدکنندگان فولاد، سیمان و مواد شیمیایی این کالاها را به همان قیمت صادراتی به ما می‌فروشند و می‌گویند اگر شما از ما خریداری نکنید ما این محصولات را با همین قیمت صادر می‌کنیم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان تیرچه و بلوک شیراز با بیان این‌که میلگردی که قبلا در نهایت به قیمت 1700‌تومان به فروش می‌رسید، در حال حاضر به قیمت 5هزار تومان به ما فروخته می‌شود و همین موضوع نیز سبب فشار بر بازار مسکن و رکود این بخش از اقتصاد می‌شود، عنوان کرد: 45 درصد اشتغال کشور وابسته به بخش ساختمان‌سازی است. با رکود و تعطیلی در این بخش تعداد زیادی از افراد بیکار می‌شوند. وی بیان کرد: با وجود هزینه زیادی که راه‌اندازی یک واحد تولیدی دارد هیچ کس دوست ندارد واحد تولیدی خود را تعطیل کند اما با این وضعیت گرانی حکم بازار بر برکناری و ورشکستگی واحدهای تولیدی است و این واحدها مجبور به تعطیلی می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید