• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 15 مهر 1397
کد مطلب : 33061
+
-

ستاره‌ای با آستین‌کوتاه

ستاره‌ای با آستین‌کوتاه

جانلوئیجی بوفون در 40سالگی هم یکی از خوشتیپ‌ترین و محبوب‌ترین و البته بهترین دروازه‌بان‌های جهان است. او می‌گوید که در فوتبال و خصوصا در پست دروازه‌بانی، مبدع طرح‌های ویژه‌ای در زمینه لباس بوده است.

بوفون درباره پیراهن‌های دروازه‌بانی‌اش در باشگاه‌های پارما، یوونتوس و پاری‌سن‌ژرمن می‌گوید: «من نخستین گلری هستم که به‌طور سیستماتیک، آستین‌هایم را بریدم.» سنگربان پاری‌سن‌ژرمن اخیرا به‌عنوان یک مدل جلوی دوربین عکاسی نشریه «اسپورت و استایل» که زیرمجموعه روزنامه اکیپ است، قرار گرفت. وقتی از او پرسیده شد که اگر بچه‌ها، دروازه‌بان شوند، آن‌وقت می‌توانند‌ متفاوت لباس بپوشند، گفت: «تقریبا درست است. من می‌خواستم با بقیه فرق داشته باشم. می‌خواستم لوازم، البسه و تجهیزات خودم را داشته باشم. دستکش‌های خودم، کلاه خودم و البته یک نقش با کلی مسئولیت. در پارما می‌خواستم که مثل تیم لباس بپوشم. بنابراین، وقتی در خانه بازی می‌کردیم، پیراهن دوم تیم را می‌پوشیدم و زمانی که در خارج از خانه بازی داشتیم، برعکس. این روش من برای اینکه نشان دهم بخشی از تیم هستم، بود.»

ایتالیایی‌ها معمولا به نوع پوشش خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. آنها عاشق مد هستند و این را می‌توانید در سبک زندگی مردم این کشور نیز مشاهده کنید. عکس افراد سرشناس در ایتالیا را می‌توانید به‌آسانی در تبلیغات برندهای مختلف پوشاک ببینید که در این میان، بازیکنان فوتبال، طرفداران بیشتری نسبت به سایر افراد مشهور جامعه نظیر هنرپیشگان سینما دارند. شاید به همین دلیل هم باشد که این نشریه فرانسوی با استفاده از فرصت سراغ یکی از جذاب‌ترین چهره‌های فوتبالی حال‌حاضر لیگ فرانسه رفته و از او عکس‌های فوق‌العاده‌ای را انداخته است. باید این واقعیت را تکرار کرد که بوفون در فرانسه هم طرفداران پرشماری دارد.
سنگربان افسانه‌ای فوتبال ایتالیا در ادامه صحبت‌هایش با این نشریه فرانسوی گفت: «پوشیدن پیراهن آستین‌کوتاه برای این نبود که بازوهایم را به نمایش بگذارم، بلکه با این وضعیت، احساس آرامش و راحتی بیشتری می‌کردم. وقتی توپ به ساعدم ‌برخورد می‌کرد، آن را بیشتر احساس می‌کردم.»
بوفون از زمان حضورش در PSG تاکنون، 360دقیقه در لیگ یک، 90دقیقه در سوپرجام فرانسه و 139دقیقه در بازی‌های جام بین‌المللی که در پیش‌فصل برگزار می‌شود، به میدان رفته است. این روزها، آلفونس آرئولا، سنگربان 25ساله و 195سانتی‌متری فرانسوی محبوب توماس توخل - سرمربی آلمانی سن‌ژرمن- است. او در هر دو بازی PSG در لیگ قهرمانان اروپا درون دروازه تیمش قرار گرفت و در این میان، فرصتی برای هنرنمایی بوفون باقی نگذاشت. در این 2 بازی، اما او 3گل از لیورپول و یک گل هم از ستاره‌سرخ بلگراد دریافت کرد تا نتواند کلین‌شیتی را در این مسابقات به نام خود ثبت کند. البته این احتمال نیز وجود دارد که توماس توخل در آینده‌ای نزدیک از سیستم چرخشی برای دروازه‌بانانش استفاده کند، ولی آرئولا که رفته‌رفته خود را دروازه‌بان شماره یک تیم ملی فرانسه هم می‌کند، رقیبی جدی برای جی‌جی بوفون در پاریس خواهد بود.

پس از ناکامی ایتالیا در رسیدن به جام‌جهانی2018 روسیه، بوفون در کنار برخی ‌بزرگان آتزوری از تیم ملی خداحافظی کرد. او حتی در ابتدای فصل جاری، به‌عنوان بازیکن آزاد با ترک یوونتوس و رقابت‌های سریA به پاری‌سن‌ژرمن آمد، اما دقیقا مشخص نیست که پاریس آخرین مقصدش در دوران بازی است ‌یا اینکه او همچنان می‌خواهد به راهش ادامه دهد و بازهم درون دروازه بایستد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید