• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 14 مهر 1397
کد مطلب : 32972
+
-

استفاده از صندلی کودک در خودروها اجباری می‌شود

راهور
استفاده از صندلی کودک در خودروها اجباری می‌شود

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه طبق آمار 8درصد جان‌باختگان سوانح رانندگی کودکان هستند، گفت: به همین علت با هماهنگی سایر دستگاه‌ها درصدد اجباری شدن استفاده از صندلی کودک در خودروها هستیم. به گزارش همشهری،  سردار تقی مهری در حاشیه دومین همایش یادبود قربانیان سوانح رانندگی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: از خودروسازان نیز درخواست کرده‌ایم که جایی برای صندلی کودک تعبیه کنند. وی با تأکید بر نقش فرهنگسازی‌ در کاهش سوانح رانندگی اظهار کرد: یکی از اقدامات برای ارتقای فرهنگ ترافیک در پیشگیری از حوادث جاده‌ای پویش‌های مردمی است و درصدد هستیم با آگاه‌سازی‌ و از بین بردن زمینه‌های پرخطر ترافیکی از این پویش‌ها بهره‌مند شویم. سردار مهری توضیح داد: هدف اصلی این همایش یادبود قربانیان سوانح رانندگی است و باید بتوانیم کاری کنیم که از تلفات سوانح رانندگی کاسته شود. شعار امسال همایش «برای رعایت حال کودکان بااحتیاط می‌رانم» است و این پویش ملی تا نوروز 98ادامه پیدا خواهد کرد.

جان باختن 7هزار نفر در سال 97

سرپرست سازمان اورژانس کشور نیز در این همایش با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 7هزار نفر در حوادث و سوانح جاده‌ای در کشور کشته شده‌اند، نخستین علت مرگ بچه‌های 15تا 17ساله را حوادث رانندگی اعلام کرد. پیرحسین کولیوند توضیح داد که ما با 2 مدل قربانی کودک در حوادث ترافیکی روبه‌رو هستیم؛ گروه اول کودکانی هستند که به‌طور مستقیم و ناخودآگاه دچار حادثه و عارضه شده‌اند یا جان خود را از دست داده‌اند؛ درحالی‌که خودشان هیچ گناه و تقصیری نداشته‌اند. به گفته وی، نخستین علت مرگ بچه‌های 15تا 17ساله، سومین علت مرگ بچه‌های10تا 14ساله‌ و چهارمین علت مرگ 5تا 9ساله‌ها حوادث رانندگی است. کولیوند توضیح داد: مدل دوم کودکانی هستند که به‌طور غیرمستقیم قربانی شده‌اند؛ یعنی پدر یا مادر، یا خواهر یا برادر، دوست یا همبازی خود را بر اثر تصادف از دست داده‌اند که تا مدت‌ها و در برخی موارد تا آخر عمر دچار مشکل خواهند شد.

پرداخت ۸۹۰۰ میلیارد تومان به سوانح رانندگی

رئیس بیمه مرکزی نیز که در این همایش حضور داشت، آماری از پرداخت خسارت به سوانح رانندگی ارائه کرد و گفت: سال گذشته حدود ۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان خسارت برای سوانح رانندگی از سوی بیمه پرداخت شده است. غلامرضا سلیمانی‌امیری با اشاره به جان باختن روزانه 43نفر و مجروحیت 900نفر در سوانح رانندگی در کشور اظهار کرد: این آمار بسیار نگران‌کننده است. وی افزود: صنعت بیمه نیز با تمامی امکانات مادی و معنوی خود آمادگی دارد تا ضمن ایفای تمام تعهدات مالی خود به مسئولیت اجتماعی خود در کاهش سوانح رانندگی پایبند باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید