• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 14 مهر 1397
کد مطلب : 32932
+
-

چگونه به اشیای پاییزی نگاهی متفاوت داشته باشیم؟

زیر چتر خلاقیت

ایده‌هایی برای استفاده‌های کاربردی و هنری از همراه معروف پاییزی

زیر چتر خلاقیت

سارا نیکخواه

چتربازکردن، هم مفهوم حمایتی دارد و هم آویزان‌شدن! دومی در زبان عامیانه درباره آدم‌هایی به‌کار می‌رود که همیشه در جست‌وجوی فرصتی برای سوءاستفاده از اطرافیان هستند. بااین حال همچنان در طراحی از چتر به‌عنوان یکی از نمادهای حمایت استفاده می‌شود. مثلاً چتری که باز شده و زیر آن چندآدم پناه گرفته‌اند. بیرون از دنیای تشبیه و استعاره اما فصل باران در راه است. شعر و اینها در چنین فصلی به‌کار نمی‌آید؛ چترها را باید باز کرد.

سیله به‌عنوان شیئی تزیینی هم استفاده شود. نمونه آشنا طراحی کوچه‌های چتری در شهرهای مختلف کره زمین است. این مورد- به‌ویژه در چند سال اخیر- در شهرهای بزرگ ایران توسط شهرداری‌ها اجرا شده. جالب اینکه این ایده در تمام جهان باعث جلب توجه گردشگران و عکاس‌ها می‌شود.
       
در شهرهای پرباران کره‌زمین، ایده‌های خلاقانه برای طراحی چتر تنها به موضوع زیبایی خلاصه نمی‌شوند. موضوع این است که زیر بارش شلاقی و مدام باران، چترهای کلاسیک کارایی خود را از دست می‌دهند. شما به چیزی شبیه به پوشش نبرد نیاز دارید!
       
یکی از محبوب‌ترین ایده‌های اجرا شده در طراحی چتر، استفاده از پلاستیک شفاف است. چنین طرح‌هایی اغلب مورد توجه خانم‌ها قرار می‌گیرند. از این چترها به‌عنوان ابزار تزیینی در آتلیه‌ها یا فضاهای هنری هم استفاده می‌کنند.
        
چتر از آن ابزاری است که طرح‌های قدیمی‌اش همچنان در دنیای مدرن استفاده می‌شود. درواقع شکل و ابعاد چتر تغییر چندانی ندارد و ایده‌ها اغلب به طراحی و انتخاب جنس پوشش چتر خلاصه می‌شود.
        
طراحی فانتزی روی پوشش چتر و همینطور استفاده از رنگ‌های گرم، ایده‌ای جذاب برای گروه سنی 16تا 24سال است.
        
چترها می‌توانند ابزاری مناسب برای عکاسی باشند. شکل و تضاد رنگ‌ها امکان تولید عکس‌های پرمخاطب در فضای مجازی را فراهم می‌کند.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید