• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 16 دی 1396
کد مطلب : 3290
+
-

شهر در رسانه‌ها

آب آشامیدنی تهران سالم است

روزنامه «وقایع اتفاقیه» به نقل از یک عضو شورای شهر تهران نوشته که آب آشامیدنی در تهران سالم است و پایتخت‌نشینان بهایی که باید را برای آب آشامیدنی مصرفی خود پرداخت نمی‌کنند؛ آرش میلانی گفته که در تهران قیمت آب واقعی نیست و حتی قیمت تمام‌شده آن هم پوشش داده نمی‌شود،  اما با وجود این وزارت نیرو با سرمایه‌گذاری و اهتمام فراوان این کیفیت را در سطح استاندارد تأمین کرده و دولت یارانه قابل‌توجهی اختصاص داده است.

لغو مصوبه برج و باغ خلاف قانون است

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در گفت‌وگو با «خانه ملت»،  لغو مصوبه برج‌و باغ را خلاف قانون دانسته که شهرداری و اعضای شورای شهر قادر به انجام آن نیستند و تنها می‌توانند در این مورد به شورای‌عالی معماری و شهرسازی پیشنهاد دهند. بنابر ادعای محمد محمودی‌شاه‌‌نشین،  اگر در طرح تفصیلی و طرح جامع،  پهنه‌بندی و زون‌بندی صورت گرفته و برای هر بخش کاربری تعیین و ارتفاع و عرض معبر مشخص شود، شورای شهر یا شهرداری نمی‌توانند در آن تغییری ایجاد کنند.

تهران؛ تجربه موفق مقابله با آلودگی هوا!

روزنامه «شهروند» با یوسف رشیدی،  کارشناس حوزه آلودگی هوا گفت‌وگو کرده است؛ او برخلاف تصور عمومی مدعی است که در تهران اوضاع بهتر از دهه٨٠ است! او در این‌باره توضیح می‌دهد: «شاید گفتن این حرف‌ها به مذاق مردم خوش نیاید،  اما اگر به روند غلظت آلودگی هوای تهران در این سال‌ها دقت کنید،  روشن است که غلظت آلاینده‌های این شهر به نسبت ١٠ تا ١٥‌سال پیش بسیار پایین‌تر آمده است.» بنابر این ادعا،  «تهران در مقابله با آلودگی هوا یک تجربه موفق است.» رشیدی برای این حرف مصداق می‌آورد: «در آمار ١٥‌سال پیش آلودگی هوا در پایتخت،  حضور منواکسیدکربن مشهود است اما امروز اصلا نامی از این عنصر نمی‌شنویم و منواکسیدکربن مشکل ما نیست و غلظت آزبست هم کم شده است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید