• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 16 دی 1396
کد مطلب : 3288
+
-

وضعیت مبهم دانشجویان و دانش‌آموزان بازداشتی

عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید مجلس با اشاره به بازداشت تعدادی از دانشجویان طی اعتراضات اخیر، گفت: اخبار بازداشت دانشجویان در پی ناآرامی‌های اخیر با توجه به اینکه مراجع رسمی هنوز موضعگیری خاصی نداشته‌اند، نگران‌کننده است.

در روزهای گذشته اخباری درباره بازداشت دانشجویان در تجمعات و ناآرامی‌های اخیر گزارش شده بود. پیش‌تر منصور غلامی، وزیر علوم از آزادی تعدادی از دانشجویان بازداشتی در تجمعات اخیر خبر داده و گفته بود: تاکنون آماری از دانشجویان بازداشت‌شده در بیرون از محیط دانشگاه‌ها به وزارت علوم نرسیده است.

با این‌حال، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه تعدادی از دانشجویان همچنان بازداشت هستند، گفته است: در حال پیگیری وضعیت دانشجویان از طریق حراست وزارت علوم و دانشگاه تهران هستیم. فاطمه سعیدی، عضو هیأت‌رئیسه امید در گفت‌وگو با ایسنا، پیشنهاد تشکیل کمیته پیگیری وضعیت دانشجویان و دانش‌آموزان بازداشتی را مطرح کرد و گفت که این کمیته باید از تمامی فراکسیون‌های سیاسی مجلس نماینده‌ای داشته باشد.

درباره وضعیت دانش‌آموزان بازداشتی هم اخبار دقیقی وجود ندارد. سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش چهارشنبه گذشته گفته بود آمار دقیقی از اینکه چه تعداد از افراد بازداشت‌شده در ناآرامی‌های اخیر کشور دانش‌آموز هستند، ندارد. وزیر آموزش و پرورش سه‌شنبه گذشته از  کشته‌شدن 2 دانش‌آموز در حوادث اخیر خبر داده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید