• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 16 دی 1396
کد مطلب : 3279
+
-

شاهزاده تاریکی، پشت پرده ناآرامی‌ها در ایران

دادستان کشور: طراح پروژه ناآرامی‌ها در ایران «مایکل‌دی اندریا» است

روزنامه نیویورک‌تایمز در روز دوم ژوئن گذشته، در گزارشی به قلم 2نویسنده آمریکایی به‌نام‌های متیو روزنبرگ و آدام کلدمن، جزئیاتی درباره فردی منتشر کردند که در آن روزها به‌تازگی به‌عنوان مسئول عملیات ایران در سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) منصوب شده‌بود.

در این گزارش با تیتر «سیا شاهزاده تاریکی را مسئول عملیات ایران کرد تا پیام سخت‌تری را ارسال کند» آمده است، مایکل دی‌آندریا به‌دلیل فعالیتش در عملیات شکار بن‌لادن و حملات پهپادی آمریکا، شاهزاده تاریکی لقب گرفته ‌است. نویسندگان نیویورک‌تایمز نوشتند، این انتصاب نخستین پیام جدی درباره موضع سختی است که دولت ترامپ علیه ایران وعده داده ‌است. در این گزارش آمده ‌است، ایران همواره هدف سختی برای سیا بوده ‌است. اکنون چالش اجرای نظرات ترامپ درباره ایران به دوش آندریا است. جزئیات زیادی درباره این فرد وجود ندارد جز اینکه با یک زن مسلمان ازدواج کرده و به همین دلیل مسلمان شده ‌است.

 

روایت دادستان

محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور با اشاره به ناآرامی‌های اخیر گفته است:طراح اصلی این پروژه، یک آمریکایی به نام مایکل اندریا، مسئول سابق مبارزه با تروریسم سازمان سیای آمریکاست و اتاق عملیاتی متشکل از 3ضلع آمریکا، صهیونیست و آل سعود نیز برای این ناآرامی‌ها تشکیل شده بود که به‌طور عمده، برنامه‌ریزی آن به‌عهده مایکل و یکی از افسران اطلاعاتی وابسته به موساد انجام می‌شد و هزینه آن هم به‌عهده آل‌سعود بود.  به گزارش ایرنا، وی نام این پروژه را «دکترین همگرایی نتیجه بخش» اعلام کرد و افزود: این اتاق فکر پویش‌های اعتراضی مطالبه‌گر تحت عنوان «نه به گرانی»؛«نه به پرداخت قبوض» و«پویش مالباختگان و بازنشستگان» در کشور  به راه انداختند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید