• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 16 دی 1396
کد مطلب : 3278
+
-

راهپیمایی نمازگزاران در محکومیت ناآرامی‌ها

نمازگزاران تهرانی بعد از نمازجمعه دیروز در واکنش به اقدامات مداخله‌جویانه برخی کشورها ازجمله آمریکا در موضوع تجمعات اعتراضی اخیر، راهپیمایی برگزار و از ناآرامی‌ها اعلام برائت کردند. از روز چهارشنبه هم راهپیمایی‌های خودجوش مردمی در اعلام برائت از اغتشاشات اخیر از شهرهای مختلف آغاز شده بود و مردم کرمان، اصفهان و دماوند هم در همین رابطه تجمعاتی را برگزار کرده بودند.

یک هفته بعد از شروع اعتراض‌ها از مشهد، مردم این شهر هم در پاسخ به اغتشاشات اخیر راهپیمایی برگزار کردند. این راهپیمایی روز پنجشنبه از میدان شهدای مشهد تا حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد. پنجشنبه هفته قبل نخستین تجمع اعتراضی به گرانی و وضعیت معیشت در میدان شهدای مشهد شکل گرفت. از فردای آن روز این اعتراضات در سراسر کشور به سمت خشونت و آشوب پیش رفت. به گزارش تسنیم، در راهپیمایی دیروز تهران که دقایقی پس از پایان نمازجمعه برگزار شد، نمازگزاران با حرکت از محل اقامه نماز به سوی ایستگاه متروی مصلی امام خمینی(ره)، اعتراض خود را نسبت به تجمعات اخیر در سراسر کشور با بیان شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا» و در دست‌داشتن تصاویری از مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی(ره) اعلام کردند.

پرچم ایران هم که در حوادث هفته گذشته در برخی نقاط کشور به‌دست اغتشاشگران به آتش کشیده شده بود، توسط راهپیمایان به‌عنوان نماد وحدت و همدلی مردم مورد احترام قرار گرفت. مردم شهرهای تبریز، اهواز، ارومیه، مراکز استان‌ها و دیگر شهرهای کشورمان هم روزهای پنجشنبه و جمعه راهپیمایی‌های مشابهی را برگزار کردند. آنها ضمن اعلام انزجار از ناآرامی‌های اخیر اعلام کردند  که اعتراض به وضعیت معیشتی و اقتصادی باعث دست برداشتن آنها از اهداف انقلاب و نظام نمی‌شود. عبدالرضارحمانی فضلی، وزیر کشور روز پنجشنبه درباره این راهپیمایی‌ها گفته بود: بنده شخصا دستور دادم که به هیچ وجه حضور مردم در خیابان‌ها به‌طور رسمی و با حمایت و هدایت دستگاه‌های اجرایی و دولتی نباشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید