• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 11 مهر 1397
کد مطلب : 32790
+
-

اهمیت حفظ بازار ایران برای شرکت‌های فناوری کره‌ جنوبی

 ال‌جی هرساله با برگزاری نشست‌هایی علاوه بر معرفی محصولات، سیاست‌های خود در قبال بازار جهانی و بازار کشورمان را روشن می‌کند. مهم‌ترین بخشی که این شرکت در سال‌های اخیر تمرکز زیادی روی آن گذاشته و تا حد زیادی آن را توسعه داده، هوش مصنوعی است.

در این رابطه کوین چا -مدیرعامل منطقه خاورمیانه و آفریقا- می‌­گوید: «ما از یک استراتژی برمبنای پلتفرم منبع باز، شراکت آزاد و دسترسی آزاد به اطلاعات برای توسعه هوش مصنوعی خود استفاده کرده و تاکنون با شرکت‌هایی مثل گوگل، آمازون و Naver همکاری داشته‌ایم. ترکیب هوش مصنوعی و لوازم خانگی ارزش خرید بالایی برای مشتری ایجاد می‌کند. بزرگ‌ترین نقطه قوت ما در حوزه تولید لوازم خانگی، به‌کارگیری هوش مصنوعی است». به گفته کوین چا درحالی‌که بعضی مزایای هوش مصنوعی را می‌توان اندازه‌گیری کرد، مسائلی مثل راحتی کاربر و صرفه‌جویی در زمان غیرقابل اندازه‌گیری هستند؛ مثلا به صنعت خودروسازی امروزه نگاه کنید. خودروهای بدون سرنشین یکسره در حال پیشرفت هستند و در سراسر دنیا توجه زیادی به‌خود جلب کرده‌اند. استفاده از ترکیب سنسورها، سیستم راه‌یابی جهانی، رادار، دوربین‌ها، کامپیوتر و الگوریتم یادگیری ماشینی، باعث شده‌اند یک ماشین بتواند اطراف خود را کاملا حس کرده و براساس آن واکنش نشان بدهد. به گفته کوین چا خاورمیانه دارای کشورهای مختلفی با وضعیت‌های گوناگون است. با این حال ظرفیت‌های منطقه در کنار اتفاقاتی که همه منطقه را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند باعث شده این منطقه در شرایطی قرار بگیرد که بتواند فناوری‌های جدید را دراختیار گرفته و از آنها بهره ببرد.

در مجموع، انتظار می‌رود هوش مصنوعی مزایای زیادی در سراسر کشورها به‌وجود بیاورد. مزایایی مثل چشم‌انداز اقتصادی روشن و افزایش بلندمدت رشد اقتصادی. وی با اشاره به رونمایی از اکوسیستم این محصولات در فصل پاییز در شهر دبی می‌گوید: «مردم در این نمایشگاه می‌توانند از نزدیک سبک زندگی آینده را ببینند. می‌توانند به‌راحتی با گوشی کولرگازی را روشن کرده یا با بلندگو موسیقی پخش کنند. همچنین با گوشی هوشمند، می‌توانند عملکرد یخچال هوشمند InstaView را تحت کنترل گرفته و چرخه شست‌وشوی لباسشویی را تغییر دهند و ببینند که مدت‌زمان باقیمانده تا پایان چرخه شست‌وشو چه‌قدر است. همچنین تهویه هوا می‌تواند با سنسورهای هوشمند خود میزان گردوغبار موجود در محیط را تشخیص دهد و وقتی از حد مجاز بیشتر شود شروع به تصفیه هوا کند. در این میان تلویزیون‌های جدید نیز با سیستم هوشمند تشخیص صدای خود می‌توانند دستورات مختلف کاربر را انجام دهند و حتی براساس علاقه کاربر محتواهای مختلفی را به او پیشنهاد بدهند». به گفته کوین چا انتظار می‌رود این محصولات در سال2019 در همه بازارهای اصلی خاورمیانه عرضه شده باشند. تلاش برای بومی‌سازی طراحی محصولات ال‌جی برای بازار کشو‌رهایی همچون ایران ازجمله طراحی داخل یخچال‌ها، رنگ محصولات و ماشین‌های لباسشویی از دیگر محورهای صحبت‌­های کوین چا بود. او با اذعان به اهمیت روابط بین‌المللی در سیاست‌های یک شرکت، روی اهمیت حفظ بازار ایران و تمرکز روی استراتژی‌های جدید برای آن تأکید کرد و آینده خوبی برای روابط تجاری 2کشور متصور شد. وی در آخر گفت: من شکی ندارم که منطقه خاورمیانه و آفریقا باتوجه به تحولات حوزه دیجیتال، در آستانه یک فرصت عظیم است. من معتقدم این منطقه توانایی دیدن این فرصت و ادامه راه برای یک آینده پربازده و یکپارچه را دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید