• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 11 مهر 1397
کد مطلب : 32789
+
-

شواهد دروغ نتانیاهو در بیروت

سفرای خارجی مقیم بیروت به دعوت وزیر خارجه لبنان از مناطقی که نتانیاهو ادعا کرد سایت‌های موشکی حزب‌الله است، دیدار کردند

خاورمیانه
شواهد دروغ نتانیاهو در بیروت

خط‌ونشان‌های اطلاعاتی نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل محدود به ایران نبود و بخش قابل‌توجهی از آن بیروت، پایتخت لبنان را نیز
در بر می‌گرفت. نتانیاهو با نمایش تصاویری در جریان سخنرانی خود، مدعی شد حزب‌الله از 3منطقه شهری و مسکونی برای نگهداری نزدیک به هزار موشک استفاده می‌کند؛ منطقه الاوزاعی نزدیک به اتوبان منتهی به فرودگاه، شهرک ورزشی کمیل شمعون (مشخصا استادیوم فوتبال) و همچنین منطقه داخلی فرودگاه رفیق حریری، 3منطقه‌ای بودند که نتانیاهو از آنها با ذکر مشخصات دقیق نام برد. اما در واکنش به این اظهارات، وزیر خارجه لبنان از تمامی سفرای مقیم در بیروت دعوت کرد تا از هر 3منطقه‌ای که نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل به‌عنوان انبارهای موشکی حزب‌الله نام برده است، دیدار کنند. در جریان این بازدید، سفرای کشورهای فرانسه، انگلیس، کانادا، عربستان، کویت و بسیاری دیگر از کشورها حضور داشتند درحالی‌که عدم‌حضور سفیر آمریکا مورد توجه رسانه‌ها بود.

جبران باسیل در جریان این تور چند ساعته در مقابل سفرای کشورهای خارجی گفت: نخست‌وزیر اسرائیل براساس اطلاعات نادرست و بدون دلیل، سند و استدلال به‌دنبال توجیه حمله دیگری به لبنان به ادعای وجود سایت‌های موشکی حزب‌الله در مناطق شهری است. وزیر خارجه لبنان همچنین با اشاره مستقیم به دوربین‌ها خطاب به نتانیاهو گفت: آنچه در سازمان ملل ادعا کردی دروغ غیرمنطقی دیگری است که ارزش و اعتبار سایر ادعاهای تو را در جامعه جهانی نشان می‌دهد. این در حالی است که پیش از این نیز باسیل در صفحه توییتر خود، در واکنش به سخنان نتانیاهو از جوانان و هنرمندان لبنانی دعوت کرده بود مسابقه فوتبال دوستانه را در همان استادیومی برگزار کنند که نتانیاهو ادعا کرده به انبار موشکی حزب‌الله تبدل شده است. واکنش‌ وزیر خارجه لبنان به مواضع بنیامین نتانیاهو نمونه‌ای از واکنش‌های مردم این کشور است که عمدتا در قالب شوخی و تمسخر بوده است. نتانیاهو در واکنش به حضور سفرای خارجی در مناطقی که از آنها نام برده بود در صفحه توییتر خود نوشت: مایه تأسف است که وزیر خارجه لبنان برای همراهی با دروغ‌های حزب‌الله اینگونه با جان انسان‌ها بازی می‌کند. پیش از این، روزنامه الاخبار، وابسته به حزب‌الله مدعی شده بود نخست‌وزیر اسرائیل در مورد افشاگری سایت هسته‌ای در یکی از مناطق جنوبی تهران در دام نهادهای اطلاعاتی ایران افتاده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید