• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 11 مهر 1397
کد مطلب : 32750
+
-

دانش‌آموزان ۶ تا ۸ ساعت بخوابند

یک روانشناس داشتن خواب کافی برای حفظ سلامتی و افزایش قدرت یادگیری دانش‌آموزان را ضروری دانست و به داشتن ۶ تا ۸ساعت خواب در شبانه روز تأکید‌ کرد. سارا گلستانی، با اشاره به لزوم خواب کافی برای دانش‌آموزان گفت: به‌طور متوسط همه افراد برای داشتن سلامت کافی باید به طور میانگین ۶ تا ۸ ساعت خواب داشته باشند. گلستانی ادامه داد: برای دانش‌آموزان ابتدایی نیز داشتن خواب ۸ ساعت در شبانه‌روز ضروری است؛ چراکه موجب تقویت یادگیری و تمرکز کودکان می‌شود.
وی درخصوص دانش‌آموزان مقاطع بالاتر توضیح داد: هرچه سن افراد بیشتر می‌شود، می‌توان بین ۶ تا ۸ساعت استراحت متغیر داشت.
این روانشناس با بیان اینکه کم‌خوابی تأثیر مستقیمی روی کاهش تمرکز خواهد داشت، عنوان کرد: نداشتن خواب کافی موجب اختلال در چرخه زیستی شده و تمرکز را به‌شدت کاهش می‌دهد. گلستانی اضافه کرد: کاهش تمرکز موجب اختلال در حواس فرد خواهد شد؛ درنتیجه داشتن خواب و خوراک کافی برای تمرکز حواس و افزایش یادگیری لازم است.
وی با اشاره به اینکه خواب بخش‌عمده کارآمد بودن سیستم بدنی را تعیین می‌کند، عنوان کرد: نداشتن خواب کافی یا به‌موقع نخوابیدن، موجب اختلال در سیستم عادی بدن شده و فعالیت روزانه فرد دچار مشکل می‌شود. این روانشناس با بیان اینکه مقدار زمان خوابیدن بیشتر از ساعت خوابیدن اهمیت دارد، تصریح کرد: مقدار خواب کافی برای بدن ضروری بوده و زمان یا ساعت خوابیدن اهمیت چندانی ندارد؛ چراکه سیستم بدن هر شخص متفاوت است و اینکه ساعت مشخصی را برای خواب افراد تعیین کنیم امکان‌پذیر نیست.(مهر)

این خبر را به اشتراک بگذارید