• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 11 مهر 1397
کد مطلب : 32711
+
-

شرط تازه نظامی‌ها برای ادغام بانک‌ها

مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان با تأکید بر پیشگامی بانک‌های نیروهای مسلح در زمینه ادغام، تجمیع و ادغام بانک‌ها را یک ضرورت برای نظام بانکی کشور عنوان و تأکید کرد با توجه به شرایط یک یا دو بانک و یا چندین بانک با توجه به کفایت سرمایه کمی که دارند باید در هم ادغام شوند. به گزارش ایبنا، عباس عسگرزاده افزود: از آنجایی که کفایت سرمایه برخی بانک‌ها پایین است، برای رسیدن به استانداردهای بین‌المللی ادغام باید صورت گیرد تا با تجمیع سرمایه، نیروی انسانی و توان این بانک‌ها، بانکی بزرگ و با سرمایه‌ای قابل توجه تشکیل شود.

این بانکدار 2راه برای بانک‌های نظامی معرفی و تصریح کرد: راه‌حل اول افزایش و ترمیم سرمایه توسط سهامداران هر یک از این بانک‌هاست و راه بعدی درصورتی که امکان افزایش سرمایه وجود نداشته باشد، ادغام یک یا دو بانک و یا چند بانک با یکدیگر است تا از توان بیشتری برخوردار شوند. به گفته او، با چنین اقدامی هزینه‌هایی که برای ستاد چندین بانک پرداخت می‌شود، به یک بانک تبدیل و همچنین نیروی توان نیروی انسانی آنها نیز بیشتر و قوی‌تر خواهد شد.

مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان در پاسخ به اینکه زمان مشخصی برای ادغام اعلام شده یا خیر؟ گفت: زمان اجرای این طرح موضوعی بسیار حساس و قابل اهمیت است زیرا در شرایط فعلی با توجه به مشکلاتی که در زمینه تامین نیازهای مردم و اقتصاد کف بازار وجود دارد و همچنین با بداخلاقی برخی تامین‌کنندگان مواجه هستیم، باید کنترل و نظارت‌ها افزایش یابد تا از فشار روحی که به مردم وارد شده کاسته شود.

عسگرزاده تأکید کرد: مناسب نیست فشارهایی که می‌تواند با مدیریت در زمان بهتری اجرایی شود، به‌صورت عجولانه تصمیم‌گیری و موجب بروز برخی مشکلات شود. وی با تأکید بر اینکه استطاعت زیرساخت برای عملیات ادغام و ترکیب ازجمله موارد مهم و قابل توجه است، تصریح کرد: قطعا با توجه به اینکه دارایی و امانت مردم نزد بانک‌ها است و بانک‌ها احساس تکلیف می‌کنند، اعداد و ارقام نجومی است و دیگر با سیستم سنتی پاسخگو نیست.

مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان ادامه داد: قطعا نیاز به ترکیبی هوشمند بر پایه سیستم‌های دیجیتال و مدرن است که باید زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری ارتقا یابد و درصورتی که این الزامات فراهم شود به‌طور حتم ادغام و تجمیع یک ضرورت برای نظام بانکی است، اما تشخیص زمان اجرای آن امری مهم و قابل توجه است.

این خبر را به اشتراک بگذارید