• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 11 مهر 1397
کد مطلب : 32653
+
-

نخستین خیابان سبز اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: برای نخستین بار در کشور، طرح «خیابان سبز» در یکی از مناطق ۱۵گانه شهرداری شهر اصفهان اجرا می‌شود.
به گزارش تسنیم، سردار «مهدی معصوم‌بیگی» در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی توافقاتی که با مدیران شهری اصفهان به عمل آمده این طرح اجرا خواهد شد.
وی از اجرای پایلوت این طرح در خیابان شمس‌آبادی شهر اصفهان خبر داد و گفت: پس از اجرای موفق آن در این خیابان، طرح مذکور در یکی از خیابان‌های هر منطقه از مناطق 15گانه شهرداری اجرا می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در این خیابان کلیه تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی طبق آخرین روش‌های روز دنیا و بر اساس کنوانسیون وین نصب می‌شوند.
وی تصریح کرد: همچنین پیاده‌راه‌ها، مسیرهای دوچرخه، خطوط ویژه بی.‌آر.تی و خط‌کشی‌ها در این خیابان بر اساس استانداردهای بین‌المللی طراحی خواهند شد.
سردار معصوم‌بیگی از حذف حضور ماموران پلیس راهور در این خیابان خبر داد و اظهار کرد: در این خیابان به سمت پایش مکانیزه تصاویر توسط مرکز کنترل ترافیک خواهیم رفت و دیگر مردم شاهد حضور ماموران پلیس راهور نخواهند بود.

وی بیان کرد: اگر راننده‌ای در این خیابان مرتکب تخلف یا ترافیکی شود، توسط دوربین‌های نظارتی پلیس اعمال قانون می‌شود و بلافاصله پیامک آن به شماره تلفن همراه وی ارجاع داده و همچنین برگ جریمه به آدرس راننده متخلف ارسال می‌شود و با این کار راننده متوجه خواهد شد که در این خیابان باید کلیه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان به نصب پارکومتر در این خیابان اشاره کرد و افزود: همچنین با هماهنگی‌هایی که به عمل آمده تعداد پارکینگ‌های طبقاتی را در این خیابان افزایش می‌دهیم و از توقف دوبل در آن جلوگیری به عمل خواهیم آورد.
وی ادامه داد: اصفهان به عنوان یک شهر گردشگری و مورد توجه گردشگران جهان قابلیت این را دارد که فرهنگ صحیح رانندگی را برای دنیا به نمایش بگذارد و الگویی از یک شهر نمونه ترافیکی را ارائه کند.

سردار معصوم‌بیگی کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک، افزایش انضباط در رانندگی، احترام به حقوق شهروندی، استانداردسازی فرهنگ رانندگی، کاهش هزینه، وقت و انرژی و نمایشی زیبا از آمد و شد شهری برای جهانیان را از آثار مثبت اجرای طرح «خیابان سبز» برشمرد و تصریح کرد: اصفهان همواره برای سایر استان‌های کشور الگو بوده و مطمئناً این طرح نیز پس از اجرای موفق آن در سایر کلان‌شهر‌های کشور اجرا خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید