• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 10 مهر 1397
کد مطلب : 32634
+
-

کافه مجلس

نظر مثبت سران قوا درباره CFT  

 مصطفی کواکبیان، نماینده تهران در گفت‌وگو با اعتماد آنلاین، با بیان اینکه سران 3 قوه در جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی، CFT  را مطرح و تصویب کردند و از مجلس هم درخواست داشتند که این لایحه را تصویب کند، گفت: سران قوا باید دلایلشان را بگویند و آنها قطعا با هماهنگی رهبری این حرف‌ها را می‌زنند. او ادامه داد: سران 3 قوه بگویند که ما خدمت رهبری رفتیم و با هماهنگی مقام معظم رهبری معتقدیم لایحه CFT  تصویب شود به نفع کشور است، اگر این حرف را بگویند آن‌وقت حجم انبوه کسانی که پیامک می‌فرستند می‌روند.

طرحی برای جذب سرمایه

حشمت‌الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تهیه طرحی در این کمیسیون برای برداشتن موانع‌ موجود بر سر راه سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های ایرانیان مقیم خارج از کشور خبر داد. او با بیان اینکه درآمد ایرانی‌های مقیم خارج از کشور طبق برآوردها تا حدود2هزار میلیارد دلار می‌رسد، به ایسنا گفت: اگر بخش کمی از این درآمدها جذب سرمایه‌گذاری در ایران شود مشکلات زیادی را حل خواهد کرد.

انتقاد از ریاست لاریجانی

علی بختیاری، نماینده بافت در شرح چرایی عدم‌صراحت نمایندگان در بیان مواضعشان گفت که واقعیت این است که همه نمایندگان از رد صلاحیت می‌ترسند و در مورد هرگونه موضوعی که در حوزه سیاسی مطرح شود با ترس صحبت می‌کنند. او همچنین در ارزیابی ریاست علی لاریجانی بر مجلس به ایلنا تأکید کرد: متأسفانه آقای لاریجانی مجلس را به‌صورت دمکراتیک اداره نمی‌کند.

پاسخ   کدخدایی به یک نماینده

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در حساب شخصی‌اش در توییتر نوشت: «حسن و قبح کارشناسانه قوانین بر عهده مجلس شورای اسلامی است. شورای نگهبان مصوبات را صرفا از حیث عدم‌مغایرت با شرع مقدس و قانون اساسی بررسی می‌کند. تصمیم‌گیری درخصوص علنی بودن یا نبودن آرای نمایندگان در صلاحیت قانون عادی و ازجمله اختیارات خود نمایندگان است.» پیش‌تر سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، عضو هیأت رئیسه مجلس در حساب شخصی‌اش در توییتر نوشته بود که شفافیت فراتر از دستاورد و یک وظیفه است. اگر منطق قانون اساسی را بپذیریم، شفافیت آرای نمایندگان جزء لاینفک آن است. من نمی‌دانم چطور غیرعلنی بودن آرا در آیین‌نامه داخلی قرار گرفت و نمی‌فهمم شورای نگهبان چگونه غیرعلنی بودن آرا را تأیید کرد؟ مردم باید بدانند وکلایشان در مجلس چه می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید