• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 10 مهر 1397
کد مطلب : 32488
+
-

6 داوطلب برای استعفا

«استعفا دهید»؛ این درخواست وزارت ورزش و جوانان از مدیران بازنشسته است. مدیران ورزشی هم مثل مدیران همه دستگاه‌های اجرایی شامل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شده‌اند. این قانون تا 28 آبان‌ماه باید اجرایی شود اما تعداد مدیرانی که حاضر شده‌اند استعفا بدهند، انگشت‌شمار است. گفته می‌شود وزارت ورزش پیش از این در درخواست‌های خصوصی از مدیرانی که این قانون شامل حالشان می‌شود، خواسته‌ بوده از سمتشان کناره‌گیری کنند اما بیشتر مدیران این خواسته وزارت ورزش را تمکین نکرده‌اند.

به‌نظر می‌رسد وزارت ورزش، چاره‌ای جز علنی کردن این درخواست نداشته و به همین دلیل دیروز خبر مکاتبه وزارت ورزش با مدیران بازنشسته برای استعفا علنی و در خبرگزاری‌ها منتشر شد. طبق آمار 13رئیس فدراسیون باید از سمت خود کنار بروند؛ بهرام شفیع (رئیس فدراسیون هاکی)،غلامرضا امینی(رئیس فدراسیون قایقرانی)، علیرضا رحیمی(رئیس فدراسیون هندبال)، علی مجدآرا(رئیس فدراسیون همگانی)، مصطفی کریمی(رئیس فدراسیون ناشنوایان)، احمد ضیایی(رئیس فدراسیون والیبال)، محمدعلی صبور(رئیس فدراسیون سه‌گانه)، محمود رشیدی(رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی)، محمدصادق فرجی(رئیس فدراسیون کاراته)، مجید شایسته(رئیس فدراسیون تنیس)، محمد درخشان(رئیس فدراسیون جودو)، حجت‌الله دهخدایی(رئیس فدراسیون چوگان) و مهدی تاج(رئیس فدراسیون فوتبال).البته به نظر می‌رسد داستان تاج متفاوت از بقیه است. محمدرضا داورزنی، معاون وزیر آخرین روز شهریورماه اعلام کرد احتمال اینکه تاج بتواند به مدیریتش ادامه بدهد، زیاد است، چرا که در اساسنامه ‌فدراسیون فوتبال، این فدراسیون به‌عنوان نهاد غیردولتی معرفی شده است. نفر دومی که رفتن او با اما و اگر روبه‌روست، احمد ضیایی است. ضیایی به گفته امیرحسین منظمی- دبیر فدراسیون- برای عملی شدن این قانون از فدراسیون جهانی استعلام کرده است. منظمی به ایسنا گفته بود:«در یکی از بندهای اساسنامه جدید فدراسیون جهانی آمده است که هرگونه انتصاب و اخراجی باید زیرنظر فدراسیون جهانی باشد».‌ خود ضیایی هم روزهای گذشته بارها اعلام کرده است که قانون عطف به‌ماسبق نمی‌شود. او مدعی است که این قانون شامل حال روسایی که هم‌اکنون سر کار هستند نمی‌شود؛ چرا که آنها با قانون قبلی در انتخابات شرکت کرده‌اند.

دلیل دیگری که ضیایی برای ماندن روی آن استناد می‌کند این است که روسای فدراسیون‌ها با رأی مجمع انتخاب می‌شوند و چون انتصابی درکار نبوده، نمی‌شود با این قانون‌ آنها را کنار گذاشت. شایسته-رئیس فدراسیون تنیس- هم مدعی شده است که هنوز هفت هشت سالی تا بازنشستگی فاصله دارد. بهرام شفیع که هم بازنشسته است و هم دو شغله(کارمند صداوسیماست) گفته می‌شود به وزارت ورزش خبر داده که قصد استعفا ندارد. از بین روسای فدراسیون‌ها، صبور، رحیمی، درخشان، کریمی، دهخدایی و امینی اعلام کرده‌اند مشکلی برای استعفا ندارند. به‌نظر می‌رسد بقیه رؤسا برای ماندن مصر هستند. آنها می‌دانند اگر وزارت ورزش حکم برکناری‌شان را صادر کند، با حمایت فدراسیون‌های جهانی روبه‌رو می‌شوند و می‌توانند بدون اینکه استعفا بدهند تا پایان دوره چهار ساله‌ به ریاستشان ادامه بدهند. این مدیران یا به خواست وزارت ورزش واکنشی نشان‌ نداده‌اند یا از طریق واسطه‌ها گفته‌اند که قصدی برای استعفا ندارند. رفتن این 13 یا 12 مدیر، ورزش را با چالش روبه‌رو می‌کند اما مشکل اصلی نه در فدراسیون‌ها که در هیأت‌‌ها و اداره کل تربیت‌بدنی استان‌هاست؛جایی که گفته می‌شود بیشترین مدیران بازنشسته را دارد و با رفتن آنها ورزش بعضی از استان‌ها به مشکل می‌خورد. وزارت ورزش آمار دقیقی از این نفرات اعلام نکرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید