• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 9 مهر 1397
کد مطلب : 32409
+
-

پائولو کوئیلو «کیمیاگر» را 2هفته‌ای نوشته است

دریچه
پائولو کوئیلو «کیمیاگر» را 2هفته‌ای نوشته است


پائولو کوئیلو، نویسنده سرشناس برزیلی در جدیدترین مصاحبه‌ای که در سفر اخیرش به هند با «هندوستان‌تایمز» داشته، درباره کتاب جدیدش، نوشتن، اقتباس سینمایی از آثارش و موضوعات دیگر سخن گفته است.

 به گزارش همشهری، رمان‌های پائولو کوئیلو، خالق «کیمیاگر» نه‌تنها در ایران بلکه در کشورهای مختلف دنیا بین عامه مردم محبوبیت دارد و آثارش به 80زبان در دنیا ترجمه شده است. آخرین کتاب این نویسنده برزیلی تحت عنوان «هیپی» که خاطرات او را دربر دارد اخیرا وارد بازار نشر شده و وقایع آن به سال1970 و زمانی بازمی‌گردد که کوئیلو به‌گفته خودش یک هیپی بود و با یک اتوبوس که اتوبوس جادویی نامیده می‌شد از آمستردام راهی نپال شده بود.

کوئیلو که اخیرا به مناسبت انتشار آخرین رمانش برای نخستین‌بار به هند سفر کرده گفت‌و‌گویی با وب‌سایت خبری هندوستان‌تایمز انجام داده است.کوئیلو در این مصاحبه از چهره‌های تأثیرگذار بر زندگی‌ و نوشتن‌اش نام می‌برد و می‌گوید: «رابیندرانات تاگور در کنار حافظ، مولانا و کورش تأثیر عمده‌ای نه‌تنها بر من بلکه بر بسیاری از همتایان من داشته‌اند.»

نویسنده رمان «کیمیاگر» که سرعت نوشتن‌اش مثال‌زدنی است و به‌گفته خودش «کیمیا‌گر» را در عرض 2هفته و کتاب جدیدش را طی یک ‌ماه نوشته درباره نوشتن می‌گوید: «تجربه‌های شخصی و سفرهایی که رفته‌ام کتاب‌هایم را شکل داده‌اند. نوشتن برای من مثل این می‌ماند که چیزهایی را که درون تو هست بیرون از خودت قراردهی.»

این خبر را به اشتراک بگذارید