• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 9 مهر 1397
کد مطلب : 32330
+
-

اختصاص بیش از 9 میلیارد تومان  برای برق‌رسانی به روستاها


حمید مریدی| خرم آباد - خبرنگار:

با هدف محرومیت‌زدایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به حواشی شهرها، اقدامات موثری در استان انجام شده است. از مهم‌ترین آنها می‌توان به برق‌رسانی به روستاها اشاره کرد که تاکنون علاوه بر رفع نیازهای اساسی، مهاجرت معکوس را نیز به همراه داشته است.  به گزارش همشهری، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان درباره خدمات این شرکت گفت: در سال‌های گذشته تخلیه روستاها، مهاجرت ساکنان آنها و سکونت روستاییان در حاشیه شهرها به یک بحران اساسی تبدیل شده بود. برای جلوگیری از این مساله توسعه روستاها و تأمین امکانات رفاهی برای آنها از جمله آب، برق، گاز، تلفن، جاده، بهداشت و غیره به صورت جهادی در کشور عملیاتی شد. 

«فریدون خودنیا» با اشاره به شرایط جغرافیایی و ژئوفیزیکی استان افزود: لرستان در زمره استان‌های صعب‌العبور با نقاط برفگیر به شمار می‌رود به همین دلیل مهم‌ترین دغدغه فکری ما تأمین برق روستاها بوده و است. وی تعداد روستاهای دارای برق را در استان 2696 مورد برشمرد و گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده، روستاهای کددار بدون برق که فاقد جاده دسترسی ‌هستند، شناسایی شده‌اند. در صورت تامین شرایط، بی‌شک مشکل برق آنها نیز حل خواهد شد. 

این مسئول ادامه داد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های فراوان 9 میلیارد و 890 میلیون تومان از محل بودجه‌های عوارض برق و همچنین بودجه‌های شناور ملی از وزارت نیرو برای اجرای طرح‌های شرکت برق اختصاص یافته که در 2 حوزه، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. 

مدیرعامل توزیع نیروی برق لرستان تاکید کرد: مقرر شده است از مبلغ فوق 4 میلیارد و 950 میلیون تومان برای برق‌رسانی به 16 روستا در شهرستان‌های الیگودرز، نورآباد، خرم‌آباد و پلدختر اختصاص یابد. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مابقی اعتبار فوق به مبلغ 4 میلیارد و 940 میلیون تومان برای تأمین برق متقاضیان جدید روستایی، پایداری شبکه‌های برق در قالب توسعه و احداث و اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برق روستایی اختصاص داده می‌شود. 
خودنیا گفت: با اجرای این پروژه‌ها علاوه بر گسترش ضریب نفوذ برق در دور افتاده‌ترین نقاط استان، مهاجرت معکوس و تأمین برق مطلوب با حداقل خاموشی‌ها، شاهد افزایش رضایت مشترکان روستایی خواهیم بود. 
وی بیان کرد: مطالعات لازم برای طراحی و چگونگی اجرای این پروژه‌ها انجام شده است و در حال انتخاب پیمانکار واجد شرایط برای عملیاتی کردن پروژه‌ها هستیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید