• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 9 مهر 1397
کد مطلب : 32327
+
-

دویدن بدون قهرمانان

ورزش
دویدن بدون قهرمانان

لیگ دو و میدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور در حالی در مهر ماه آغاز شده است که دو و میدانی‌کاران چهارمحال و بختیاری در این لیگ حضور ندارند. به گزارش ایرنا، دو و میدانی‌کاران چهارمحال و بختیاری در سال‌های گذشته در لیگ قهرمانی دو و میدانی همواره روی سکو بودند، اما امسال این لیگ بدون دوندگان چهارمحال و بختیاری برگزار شد. رکوردهایی که امسال در لیگ قهرمانی ایران زده شد سال‌ها پیش دوندگان چهارمحال و بختیاری در کارنامه ورزشی خود ثبت کرده بودند. حالا لیگ دو و میدانی اگرچه عرصه‌ای برای حضور جوانان شده است، نبود ورزشکاران چهارمحال و بختیاری علامت سوالی پیش روی فدراسیون گذاشته است.

در چهارمحال و بختیاری «سجاد و امیر مرادی»، برادران «صمیمی» و «محمد ارزنده» از اصلی‌ترین ارکان لیگ برتر بودند که امسال در لیگ حضور نداشتند.
امیر مرادی در بازی‌های آسیایی 2018 جارکاتای اندونزی مدال گرفت و یکی از مهم‌ترین امیدهای لیگ دو و میدانی ایران می‌توانست باشد.
سخنگوی سازمان تیم‌های ملی دو و میدانی در این باره گفت: ملی‌پوشان این رشته به‌ویژه ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا با شرکت نکردن در رقابت‌های قهرمانی لیگ باشگاه‌های کشور کم‌لطفی کردند.
«تیمور غیاثی» افزود: ملی‌پوشان با شرکت در این رقابت‌ها انگیزه نوجوانان و جوانانی را که به این رشته می‌پردازند. چند برابر می‌کنند. از این رو باید گفت همه چیز جوایز نقدی نیست. وی با بیان اینکه رشته ورزشی دو و میدانی با شرکت قهرمانان در لیگ باشگاه‌ها در بین نوجوانان و جوانان فراگیر‌تر از قبل خواهد شد گفت: به طور حتم علاقه‌مندان به رشته دو و میدانی برای تماشای قدرت‌نمایی قهرمانان و ملی‌پوشان به ورزشگاه می‌آیند و از آن لذت می‌برند، اما با شرکت نکردن ملی‌پوشان هواداران مایوس می‌شوند و دیگر به ورزشگاه نمی‌آیند.

مربی سابق تیم ‌ملی دو و میدانی ایران یکی از علل شرکت نکردن ورزشکاران چهارمحال و بختیاری در لیگ را نداشتن تیم عنوان کرد. 
«داریوش صمیمی شلمزاری» افزود: نبود حامی مالی قوی باعث شده است این استان نتواند در لیگ برتر نماینده داشته باشد.
به گفته وی، مبلغ قرارداد تیم‌های باشگاهی با دو و میدانی‌کاران نیز پایین است و ممکن است یکی از علت‌های شرکت نکردن ورزشکاران ملی‌پوش در لیگ دستمزد پایین نسبت به سایر رشته‌ها باشد.

صمیمی گفت: در حالی قهرمان پرتاب دیسک رکورد 50 متر را در لیگ ثبت کرده است که این رکورد را پرتابگران استان در تمرینات به‌راحتی می‌زنند.
رئیس هیات دو و میدانی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در لیگ امسال 2 ورزشکار زن این استان در لیگ حضور داشتند.
داریوش صمیمی افزود: «صبا عظیمی» در پرتاب نیزه با تیم سپاهان و «زهرا حکمی» در پرتاب دیسک در لیگ شرکت کردند و نتایج درخشانی کسب کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید