• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 8 مهر 1397
کد مطلب : 32213
+
-

دستگیری‌های تازه در ماجرای مشروبات مسموم

تا کنون 10عضو باند توزیع مشروبات دست‌ساز بندرعباس دستگیر شده اند


مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز هر روز قربانیان تازه‌تری می‌گیرد و آخرین آمار منتشر شده از جان‌باختن دست‌کم 28نفر و مسمومیت 290نفر در 4استان کشور حکایت دارد. به گزارش همشهری، سونامی مرگبار مصرف مشروبات الکلی در کشور با مرگ شمار دیگری از هموطنان‌مان وارد مرحله تازه‌ای شد. در بندرعباس که تا ظهر روز جمعه شمار قربانیان مصرف مشروبات الکلی دست ساز به 16نفر رسیده بود با مرگ جوان دیگری جانباختگان این پرونده به 17نفر رسیدند. همچنین به نقل از بازپرس جنایی بندرعباس تاکنون 190نفر نیز در این منطقه مسموم شده‌اند. گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد شماری از این افراد در مناطق روستایی جان خود را از دست داده‌اند. یکی از این روستاها، روستای چاهستان در حوالی بندرعباس است که 2نفر در آن قربانی و شمار زیادی با مسمومیت‌های شدیدی مواجه شده‌اند. فاطمه نوروزیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این‌باره گفت: وضعیت برخی از این افراد وخیم است، طوری که تاکنون 90نفر از آنها دیالیز شده‌اند و تعدادی دیگر نیز در نوبت دیالیز هستند. به گفته وی گروه سنی افراد مسموم شده بین 17تا 50سال است که 7نفر از آنها خانم هستند. شمار قربانیان مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز در بجنورد و کرج که تا ظهر جمعه 4نفر گزارش شده بود با افزوده‌شدن 2نفر در هر شهر به 8نفر افزایش یافت. در همین حال فرمانده انتظامی خراسان استان شمالی از انهدام باند تولید مشروبات الکلی مرگبار در خراسان شمالی و دستگیری 31 نفر خبر داد. سردار علیرضا مظاهری به پایگاه خبری پلیس گفت: در این کارگاه 6 نفر عوامل اصلی تولید مشروبات الکلی بودند و 25 نفر دیگر نیز عوامل توزیع بودند که شناسایی و دستگیر شدند.

 این همه ماجرا نیست چرا که از کهگیلویه و بویراحمد خبر می‌رسد که ۳نفر نیز در این استان به‌دلیل مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز دچار مرگ مغزی شده‌اند تا شمار قربانیان مصرف مشروبات الکلی در روزهای اخیر در 4استان به 28نفر برسد.


دستگیری 10نفر در بندرعباس
فوت 17نفر در بندرعباس، همه نگاه‌ها را در این پرونده معطوف به این شهر کرده است. حالا مهم‌ترین پرسش این است که در پشت پرده تولید و توزیع مشروبات الکلی مسموم چه افرادی قرار دارند؟ بازپرس جنایی بندرعباس درباره پیگیری‌های قضایی به همشهری می‌گوید: «تاکنون 10نفر در این پرونده دستگیر شده‌اند و تحقیقات برای دستگیری سایر عوامل دخیل در مسمومیت‌های گسترده شهروندان همچنان ادامه دارد.» وی درباره نقش هر یک از دستگیرشدگان می‌گوید: «2نفر از متهمان زن و شوهر هستند که الکل را با آب مخلوط می‌کردند و در شهر می‌فروختند.  یکی از آنها فردی است که از زندان و با استفاده از تلفن کارتی با سایر عوامل در تماس بود و شبکه توزیع را هدایت می‌کرد. 7متهم دیگر نیز افرادی هستند که مشروبات الکلی دست ساز را در روستاهای اطراف توزیع می‌کردند که همگی دستگیر شده‌اند اما هنوز پشت پرده این ماجرا به درستی معلوم نیست و انگیزه اصلی توزیع‌کنندگان مشروبات الکلی مسموم روشن نشده است؛ با وجود این تحقیقات برای یافتن کلید این معما همچنان ادامه دارد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید