• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 7 مهر 1397
کد مطلب : 32052
+
-

بی‌خوابی برانکو

بی‌خوابی برانکو

بدون تردید بدترین اتفاق داربی تهران برای پرسپولیس، مصدومیت شدید حسین ماهینی بود؛ بازیکنی که دیدار با السد را از دست داد تا با توجه به غیبت محمد انصاری و کمال کامیابی‌نیا، کار برانکو برای انتخاب دفاع راست این تیم در بازی سه‌شنبه‌شب بسیار دشوار شود. برانکو احتمالا برای پیدا کردن گزینه موردنظرش در این پست، چند شب منتهی به بازی را بی‌خوابی خواهد کشید. اگر انصاری در این بازی حاضر بود، او می‌توانست از زوج  او و جلال در قلب خط دفاعی استفاده کند و شجاع خلیل‌زاده را به سمت راست بفرستد، اما محرومیت انصاری وضعیت را به‌معنای واقعی کلمه «افتضاح» کرده است. در این شرایط به‌نظر می‌رسد برانکو 3 گزینه اصلی برای دفاع راست تیمش در بازی با السد داشته باشد. 

هر کدام از این گزینه‌ها که انتخاب شوند، دو پیامد ناگزیر برای پرسپولیس خواهد داشت؛ نخست فیکس شدن آدام همتی در ترکیب اصلی است و دوم، سلب همه گزینه‌های رایج تعویض از پرسپولیس. با توجه به حضور شایان مصلح در پست دفاع چپ، عملا برانکو برای این بازی هیچ مهره تعویضی شناخته‌شده‌ای نخواهد داشت، مگر امثال طاهرخانی، علوان‌زاده و...!

    آدام همتی
او در این فصل چندبار به‌عنوان دفاع راست به بازی گرفته شد، هرچند همه آن تجارب کوتاه‌مدت و مقطعی بودند. آدام که پست اصلی‌اش وینگر است، با گلی که به سپیدرود زد شرایط روحی خوبی پیدا کرد و حتی در داربی هم دقایقی به میدان رفت، اما ریسک بازی دادن به این بازیکن در برابر عناصر هجومی زهردار السد، بسیار بالاست. همتی هم جوان و کم‌تجربه است و هم در پستی غیراز پست تخصصی‌اش به میدان می‌رود، پس شاید مصلحت نباشد برانکو از او در این منطقه بازی بگیرد.

    امید عالیشاه
او چست و چالاک است و با توجه به سرعت بالایش می‌تواند گزینه حضور در پست دفاع راست باشد، به‌خصوص که امید در این سال‌ها به دفعات در پست وینگر راست به میدان رفته و شاید انتقالش به یک خط عقب‌تر امکان‌پذیر باشد، اما فراموش نکنیم مهارت دفاع کردن چیزی نیست که به سادگی ایجاد شود و در هر بازیکنی وجود داشته باشد. برانکو در مقطعی دست به یک کار مشابه زد و از فرشاد احمدزاده به‌عنوان دفاع چپ استفاده کرد، اما آن تجربه مطلقا ناموفق بود. شاید مرور آن داستان، برانکو را از انتخاب امید منصرف کند.

    سیامک نعمتی
این شاید معقول‌ترین انتخاب ممکن باشد. سیامک نعمتی در پیکان سابقه بازی در پست دفاع راست را دارد. او ایستاتر از عالیشاه و همتی است و بیشتر به درد این بازی دشوار می‌خورد. به علاوه سیامک در سماجت و سختکوشی برای توپگیری تبحر دارد و به آسانی دریبل نمی‌خورد. به همین دلایل شاید نعمتی گزینه نهایی برانکو برای جانشینی حسین ماهینی باشد، اما چه او و چه عالیشاه در این قسمت به میدان بروند، یک پست در منطقه جلوی زمین سرخپوشان خالی می‌ماند که گزینه اصلی برای پر کردن آن آدام همتی خواهد بود؛ شاید نخستین بازی فیکس نوه سعید راد، در بزرگ‌ترین «تنگنا»ی پرسپولیس!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید