• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 7 مهر 1397
کد مطلب : 32051
+
-

سریال فرصت‌های عبدولی

سریال فرصت‌های عبدولی

ورزشکارسالاری مدت‌هاست در ورزش ایران اپیدمی شده است این پدیده ناخوشایند تا جایی پیش رفته که حتی زد و خورد ورزشکار در مسابقات هم مانع کنار گذاشتن آن از تیم ملی نمی‌شود. روزی در کشتی قرار بود با متخلفان مسابقات انتخابی تیم ملی برخورد شود ولی حالا مسابقه انتخابی برای آنها گذاشته می‌شود.

سعید عبدولی، کشتی‌گیر نام‌آشنای ایران که شهرتش بیش از مدال‌هایش به خاطر اعتراضات متعددش به داوری است در مسابقات انتخابی تیم ملی پس از یک درگیری خفیف در مقابل مهدی فلاح و یک زد و خورد تمام عیار در مقابل ایمان انصاری با محرومیت نسبتا سنگینی روبه‌رو شد. این محرومیت با مصلحت‌اندیشی کاهش پیدا کرد تا فرصت دوباره‌ای به او داده شود. عبدولی در مسابقات انتخابی تیم ملی در وزن 87 کیلوگرم حاضر شد و قرار است امروز برای ملی‌پوش شدن در وزن 82 کیلوگرم رقابت کند. او که باز هم رویه غیبت‌های غیرموجه در اردوی تیم ملی را در دستور کار خود قرار داده تا روز گذشته در اردو حاضر نشده بود ولی گویا شورای فنی کشتی فرنگی عزمی برای برخورد ندارد.

اتفاقات و تصمیمات شورای فنی و کادر فنی کشتی فرنگی نشان می‌دهد که علاقه‌مند به حضور عبدولی در مسابقات جهانی مجارستان هستند دو فرصت و چشم‌پوشی از این حجم از تخلف و غیبت در اردو قطعا چیزی نیست که مربیان به راحتی از آن بگذرند البته اگر همین اتفاقات مشابه در کشتی آزاد رخ می‌داد بعید به‌نظر می‌رسید کشتی‌گیر خاطی حتی در یک کیلومتری خانه کشتی رویت شود. حسن رنگر عضو شورای فنی کشتی فرنگی درباره برگزاری مسابقه انتخابی درون‌اردویی در وزن82 گفت: «اگر عبدولی از تصمیم فدراسیون کشتی تمکین کند و در انتخابی حضور پیدا کند و بتواند از سد حریفش بگذرد،  جدی‌ترین شانس کشتی فرنگی ایران برای کسب مدال طلا در بوداپست خواهد بود. البته این حرفم شایستگی‌های یوسف قادریان را زیر سؤال نمی‌برد. او بعد از مدال جهانی که به دست آورد به‌دلیل ضرب‌خوردگی نتوانست افتخارات قبلی‌اش را تکرار کند اما با این وجود رو به جلو حرکت می‌کند و رقابت با سعید عبدولی به او هم از نظر فنی کمک خواهد کرد و محک خوبی خواهد خورد.

مدیریت کردن سعید عبدولی، به معنای رسیدن به یک طلای جهانی است.» سؤال از شورای فنی و کادر فنی کشتی فرنگی این است که تکلیف مهدی فلاح و ایمان انصاری چه می‌شود؟ این دو کشتی‌گیر هردو به نوعی به دلیل رویا‌رویی با عبدولی از رسیدن به دوبنده تیم ملی بازماندند و حالا فرصت به عبدولی داده شده است تا در یک وزن دیگر ملی‌پوش شود ولی دو کشتی‌گیر مذکور اگر خوش‌شانس باشند می‌توانند سال دیگر در مسابقات انتخابی از نو همه چیز را شروع کنند. مسابقات جهانی2018 از بیست و هشتم مهر ماه در کشور مجارستان برگزار خواهد شد. تیم کشتی فرنگی ایران سال گذشته در مسابقات جهانی فرانسه موفق شد عنوان سومی را کسب کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید